Ögonfröjd

Det har varit superhärligt väder i flera dagar och m a o har det blivit mycket frisk luft. Vi var barnvakt lördag till söndag, så det passade bra att kunna vara ute och göra av med energi.
 
Idag började jag tömma krukor och fick hjälp av lillfia en stund. Det är en stor dag, för idag fick de nyckeln och tillträde till huset. Så när dottern kom for jag med flickorna till huset. 
 
 
Vi firade med en fika på vardagsrumsgolvet och en massa spring på tomma ytor. Och så mätte vi innerdörrar.... och tack o lov var de rätt höjd! Dottern hade fyndat helt nya dörrar på köposälj, men missat att mäta🙈 Men det gick ju bra ändå👍
 
Det blev ingen målning av garaget i år heller. Nu var det för varmt🤔 bl.a...... Så idag skruvade mannen upp dörren igen, för att den inte skulle fara illa nånstans i vinter. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att pynta litegrann. Hösten är ju lång!
 
 
 
När jag ändå gått för att hämta material till separatorn, passade jag på att tänka på betongstövlarna också.
 
 
Vissa blommor kan jag inte med att kasta än. Jag fortsätter bara att piffa runtomkring.. 
 
 
Blomma och blomma.... men den är ju så vackert grön. Få se hur länge🤔
 
Pelargonen däremot var en "slowstarter", men nu blommar den för fullt. Jag övervintrar inte dessa, så den får vara kvar ett tag till.
 
 
Avslutningsvis vill jag visa vad jag fick för nån vecka sedan.....
 
 
Den är 140 cm i diameter och 95 cm hög! Tanken är att göra ett utebord av den. Jag har en vision. Det får bli nästa sommars projekt!
( förutom målning av garage då😣) 
 
 
 

Kommentera här: