Tur och retur

Jodå, vi har kommit oss hem från vår tripp, men hemresan blev inte som planerat och den avslutande flygturen blev extremt tuff för förkylningen. Så jag har legat sedan jag kom hem och insåg igår att här behövdes hjälp.
 
 
Trycket har lättat något, men jag är fortfarande dunderförkyld. 
 
Det var inte så märkvärdigt att åka varken flyg eller tåg visade det sig. Det svåraste var att somna när John Blund knackade på, vilket ledde till kryp i kroppen. Men däremellan var det som att hon inte hade gjort nåt annat.
 
 
Jag som själv har insomningssvårigheter var lite orolig för hur jag skulle kunna sova under helgen. Jag inledde med att somna halv nio första kvällen - och sov till halv åtta. Vilken chock! Sov sedan någorlunda hyggligt återstående nätter. Dottern sov däremot inte tillräckligt under helgen, eftersom jag snarkade🙈
VI gjorde Linköping lite lätt på nervägen, medan gumman sov i vagnen. På fredagen var det Motalas tur. Lunch, några affärer och en fika på det. På em var det dags för dukning inför dopet. Det var svettigt med en tvååring med spring i benen. Det slutade med att hon och mormor gick ut i lekparken utanför. Det var bättre sent än aldrig kan jag säga.
 
 
Energiknippet fick röra på sig på en begränsad yta och mormor fick lite lugnare. Och mamma fick hjälpa till.
 
 
Allt gick bra till slut, trots att det blivit strul med tårtbeställningen. Rätt person på rätt plats hann göra de fyra tårtorna innan det var dags för fika. Det var nog den godaste tårtan jag ätit!
 
Hemresan började bra de första fem milen. Sedan sket det sig. Femton minuter före tåget skulle gå, kom det upp att det var inställt!!!! Tåget därpå likaså...
Tur att Alfons bjöd in till lek medan mamman ringde runt.
 
 
Efter några om och men slutade det med att vi fick åka taxi till Stockholms Central. Inte helt utan komplikationer dock, men vi kom fram och behövde inte lägga ut de 3000 spänn, som det skulle ha kostat.
SAS har inte heller visat sig från sina bästa sidor. På båda vägarna har de särat på oss trots att vi betalat extra för att säkra platserna. Vad är det för någon idé att ens ha en sån tjänst om den inte efterföljs? Nämen vi skulle ha satt tvååringen tillsammans med två helt okända människor och sett hur de hade reagerat🤔 Onödigt stressande och tidskrävande och snorkigt bemötande dessutom. Så dåligt👎
 
Dotterns resväska hade gått sönder under sista etappen, men det har fixat sig och hon får en ny!.
Jag råkade lägga mig på mina glasögon en av kvällarna( trodde först det var nån leksak i sängen) och trodde att de hade klarat sig någorlunda. De satt lite löst bara.... trodde jag. Såg sedan att bågen runt glaset har särat på sig. Det blir till att vara försiktig, så att de håller tills jag får nya. Syntest är bokat i alla fall.
 
Så en del tur har vi haft, och en del otur.... men mest tur  hade vi ändå att returresan tog oss ända hem. 
 
 

Kommentera här: