Bättre utsikt(er)

Redan i onsdags fick jag hämta mina nya brillor. Naturligtvis har jag hunnit testa läsglasögonen.
 
 
En ny värld har öppnat sig. Fast det är ju lite läbbigt att titta upp och se allt annat i dimma. Jag får helt enkelt fokusera på läsningen och strunta i allt runtomkring. 
 
Bänkarna är på plats på grillplatsen. Sonen har förbarmat sig över målning, så vi skulle hinna få ut dem innan vintern.
 
 
Eftersom den ena är nytillverkad och den andra begagnad, och vi använde lasyr som vi hade kvar sedan tidigare, så skiftar färgen på de båda. Men det får duga för nu. Vi har bänkar och det är jag så himla glad över😀 Vindskydd är påbörjat, men får färdigställas nästa år.
Jag ser redan framemot vårens soliga dagar...
 
Jag är piggare, men fortfarande lite skör. De senaste två nätterna har jag störts av hosta och hållits vaken flera timmar, vilket ju inte är så roligt. 
 
 
Idag blir det till att göra en laddning ingefärashot. Jag har äntligen kommit ihåg att köpa ingredienser. 
 
Igår gick flyttlasset, eller i alla fall det mesta, till Villalassbacken. In i det sista las mattan på väggarna i badrummet. Mattläggarn försökte skjuta upp det till på måndag, men det satte mannen stopp för. Så det blev till att jobba övertid istället.... ibland får man se till att stå för sina kast👊 Rörmokaren stod ju beredd att ta över, så att de skulle få klart det viktigaste under helgen, typ toastol och tvättställ. Med tanke på att köket inte är på plats så underlättar det ju att ha vatten i alla fall. Imorgon blir första natten i huset👍 
 
Här kommer en liten sneakpeak på badrummet...
(tjuvlånat dotterns foton🙈)
 
Före:
Efter:
 
Så det blir bra det här, bara det blir färdigt😉 Skönt att få avsluta det förra boendet och koncentrera sig på det nya fullt ut. Det blir nog några timmar för mormor i lekrummet framöver kan jag tänka mig. Så mysigt när bitarna börjar falla på plats!
 

Kommentera här: