Välbehövliga insatser

Just nu har jag inte så mycket att skriva om. Jag har äntligen fått penicillin för luftvägsbakterierna. Riktigt stora rackare är det och ska tas i tio dagar. 
 
(Alvedon till vänster)
 
Det är bara hålla tummar och tår för att det ska hjälpa den här gången. Efter fyra veckor ska jag dessutom på lungröntgen, eftersom jag har varit sjuk så länge. Det känns bra att få kolla upp.
Under de här veckorna har jag passat på att läsa massor.
 
 
Efter sju deckare av Sofi Sarenholt har jag nu gått över till feelgood och romantik. Jag gillar denna författare jättemycket också. Marita Conlon McKenna heter hon.
 
I "huset" går det framåt. Köket tapetseras idag och sedan är det nog bara lister, socklar etc kvar där. Plus lite specialbyggen. Imorgon läggs klinker och golvvärme i hallen. Även tvättstugan är nu redo för inredning, så det har jobbats på flera håll. Det kanske till och med är pyntat till jul😊
Här hemma förbereder vi oss också för julen. Igår frostade vi av den ena frysen och idag håller vi på med den andra. Inte en dag för tidigt kan jag säga! Jul eller inte jul, det var nödvändigt i allra högsta grad. Men väldigt skönt att ha gjort plats inför ev. brödbak eller annat.
Bara jag nu får tillbaka mer ork, så blir det att ta itu med målning av andra halvan av matrummet. Jag vill ju gärna göra adventfint, så det börjar brinna lite lätt i knutarna🤔
 
 
 

Kommentera här: