Mysfaktorhöjning

Jag har äntligen målat klart matrummet! Vilken lycka! Advent blev min motivation. Faktum är att jag aldrig börjat pynta så här tidigt förut. För flera dagar sedan åkte stakarna fram. Två av dem skulle jag måla, så tack vare det, drog det igång.
 
 
Även här blev rött grått. Jag är inte klar med dekoren än, men det får bli när det blir. Det funkar så här också. 
Tillsammans med mannen har jag redan sett flera julfilmer på Netflix. Supermysigt! Jag tycker om den här tiden på året.
 
Jag har också pysslat med barnbarnet och hennes mamma. Rusta har helt fantastiska pysselkit för mindre barn.
 
 
 Allt är förberett och dekoren är självhäftande. Det lär bli ett och annat pyssel för både stora och små framöver.
Virknålen har fått fräscha batterier också, efter en kraftlös höst. Bl.a så har den fått ihop alla delar till en flodhäst, som jag gav bort i doppresent tidigare i höst. Ja, alltså jag gav bara en bild på en flodhäst och så fick de välja färg själva, men det kanske ni fattade...
 
 
Kör lite parallella projekt som vanligt. Humör och miljö avgör. Rutorna är perfekt "tamedsigaktivitet". Väntan på sjukhus t.ex går så mycket bättre med nånting i händerna. På tal om sjukhus, så fick jag tid för lungröntgen...... den 27 december! Tur att jag ska vara hemmavid....
 
Idag har jag och dottern varit med "mormor" på graven och lämnat en kruka med grön ljung. Även det var "Äntligen"! Men nu är det gjort. Sedan gjorde vi lite affärer och tog en lunch på Coffee House. Förstås!
 
 
Jag är så fascinerad av alla deras lampor och annan dekor. Mysfaktorn är hög!
 
Ett nytt batteriljus till lyktan höjde mysfaktorn här hemma. Riktigt verklighetstroget med fladdrande låga.
 
 
Vilket ju inte syns på bild förstås....
 
Tidigare i veckan fick jag mysa med en liten goding. Endast en månad gammal och så gosig att ha på bröstet. 
 
 
Vi prickade in rätt tillfälle, så nöjd som hon var- så länge! Tre timmar gick i ett nafs! Vi hann surra en hel del.....Long time, no see😉 även med detta gänget. Jag får och vill jobba på relationer framöver. Den här hösten har verkligen varit fattig på umgänge, vilket är fullt förståeligt med tanke på vad livet erbjudit, i både positiv och negativ mening. Allt får ha sin tid helt enkelt.
Redan på söndag ser jag framemot att få tillbringa kvalitetstid med en kompis. Loppis står högst på listan, men tror vi kan ramla in på andra mysiga ställen också. Om vi orkar😉 En utflykt i juletid på annan ort. Det blir mysigt det❤
 
 
 

Kommentera här: