Bättre sent....

.... än aldrig! Igår skickade dottern en bild som lagts ut 4 min tidigare, om att de skänkte bort resterande ljung på Växtgården. Jag befann mig redan på området och åkte dit direkt. Jag hade bara unnat mig tre ljung tidigare i höst, så jag uppskattade verkligen att kunna pynta mer och med lite olika sorter. Idag var jag ute en stund och piffade.
 
På altanen kompletterade jag med grön ljung.
 
 
Vid grillplatsen, på "barbordet", var det kul att få göra lite fint också.
Sist men inte minst behövde vaktmästaren få lite uppmuntran ( det är nog jag som uppskattar det mest😂)
 
 
Några stycken kommer jag att åka med på pappas grav. I höst det inte blivit lite si och så med gravpiffet också. Vi har fått dit lyktor, men inget mer. Som min syster sa:
"Han bryr sig inte om det. Han vet ju vad vi gör och hur mycket som har varit i höst". Det tror jag också.... att han har koll på oss alla. Barn. barnbarn, barnbarnsbarn, av vilka han inte fick träffa så många medan han levde, tittar han nog till ofta. 
 
Men om jag har tur, att snön håller sig borta nån dag till, så ska jag dit och göra fint också. Det känns som att jag fick en andra chans när jag ramlade över gratisväxter så här i grevens tid😉 Lite sticker förhoppningsvis upp även sen snön har kommit. Vi behöver INTE lika mycket snö som i fjol. 
Lagom räcker....

Kommentera här: