Välkommen sommar

Skön morgon efter ännu en bra natt.
 
 
Dricker kaffe ur min nya fina mugg, som jag fick på (mor)morsdag, med radion på ute på altan. Det blåser massor utanför, men det är rätt varma vindar ändå. 
Presenten från mina barn har jobbat på som attan. Så mycket så att ett blad lossnat.
 
 
Visst är den häftig? Jag blev superglad😀 Tur jag har en man med svets. Vad skulle jag göra utan honom?!
Bladet satt lite löst redan vid leverans, så det behövdes nog inte så mycket för att det skulle lossna. Det blir nog bra efter lite kärlek♥️
 
Igår hade vi lillgumman här en stund på förmiddagen.
 
 
 Det är så härligt att kunna vara ute utan en massa skrymmande kläder. Det blev hockey med mobbo, vattning med vattenkanna och lite annat smått och gott. 
Sedan drog jag till juntan och rensade många års pysselmaterial. Vi kommer att fortsätta " junta" men under andra former och på annan plats. Det visade sig att det var rätt beslut vi hade tagit, eftersom vi där och då fick veta att huset skulle göras om till bostad. Så vi hade ändå inte fått vara kvar i just den lokalen. 
Med andra ord så är det tydligt att jag behöver rensa både här och där.
 
 
Pappas soffa har också gjort sitt nu. Den fick några extra år som blomstersoffa, men nu hade den farit så illa så det var dags att släppa taget. När grabbarna skulle lyfta upp den på släpet, rasade den ihop totalt. Det var hög tid med andra ord.
Efter målning av garagevägg får jag göra fint med andra grejer, som jag säkert redan har i mina gömmor. 
 
Slutordat för idag. Sista hörnet av altan väntar på uppfräschning. Känns som att jag får ta tjuren vid hornen. Ingen återvändo... Får tänka på alla böcker jag ska ligga och läsa där i dagbädden under min sänghimmel(myggnät)😎

Kommentera här: