Gammalt, nytt och bytt

Nu går den på Svt 2 igen, den danska serien om återvinningsprojekt, Gammalt, nytt och bytt.
 
 
Väldigt blandad kompott, men ändå inspirerande tycker jag.
Här hemma går det sakta men säkert framåt. Idag var jag och köpte en matta till altan.
 
 
 
I år blir det ännu mera blått som synes. Det är "gammalt, nytt och bytt" även här. Flaggspelet är utbytt till ett loppisfynd, som dessutom är en re-make av jeans och spets.
 
 
Ny matta som sagt. Resten är gammalt, men ack så kärt❤ Jag närmar mig ett myggfritt kryp-in. Spetsgardiner är inköpta redan ifjol och ska snart pusslas ihop till något vettigt. Då ni! Då ska här mysas fullt ut, utan myggbett( eller i alla fall färre....)
 
Förhoppningsvis så slipper vi getingarna inne på altanen också. Det är då värt att testas. 
 
 
Jag har läst att bruna papperspåsar funkar. Att getingarna tror att det redan finns ett bo- är upptaget- och drar vidare. Såg sedan att någon virkat ett bo och då var det ju ett enkelt val för mig. Vi håller tummarna!
 

Kommentera här: