Välkommet och ovälkommet

I söndags var det premiär på växtbingo på Piteå Handel & Trädgård.
 
 
Ingen av oss vann någon av de jättefina växtpriserna, fast vi var nära många gånger. Spännande och mysigt var det! Sedan fortsatte några av oss på kartloppis i Svensbyn. Det var ingen succé i mina ögon. Min behållning blev en grässot och några nya salladsplantor- Pak Choi och grönkål. Så fort vi har byggt nya lådor, så ska de ner i jorden. 
 
Nu har de anlänt. De där ovälkomna sommargästerna som gillar mig alldeles för mycket. Det är inte ömsesidigt!
 
 
Vet inte om det över huvudtaget hjälpte att tända ett myggljus. Det blev korta pauser....och många i stället. Det börjar ta sig tack vare oväntaf hjälp. 
 
 
Den elektriska kantsaxen, som vi köpte förra sommaren, fick bra betyg. Tror ingen ens provade den ifjol. Då fanns varken tid, ork eller lust att göra finlir.
 
 
 
En del behöver växa till sig mer än andra innan de pryder sin plats...
 
 
Andra kanske inte växer alls....
 
 
Går det så går det😉
Jag bara håller tummarna för att jag själv inte ska däcka totalt. Jag har gått och blivit förkyld. Säkerligen pussat för mycket på en liten tjej, som också är febrig och snorig nu. Vi får se till att hålla oss på benen på söndag då vi ska och sjunga med Bamse och Lova. Kanske skulle köra med lite dunderhonung jag också🤧...
 
 

Kommentera här: