Loppisfynd i massor

Tillsammans med min vän har jag idag avverkat fyra loppisar. Gammelsta'n och Luleå var det som gällde idag. Vi hittade massor båda två! Jag kom hem med flera grejer som jag letat eller i alla fall tänkt att det skulle vara bra att ha.
 
Mannen har bett mig hålla utkik efter en lite grövre kedja, och efter många loppisrundor så hittade jag äntligen en. 
 
 
På köpet fick jag en stor, häftig krok dessutom. Betalade 5kr!!! De kommer hamna i trädgården båda två. Till trädgården köpte jag även några kryddor och en fin skylt.
 
 
 
 
Träskylten kostade 10kr. Om ni inte har fattat varför jag älskar loppis, så kanske det blir tydligare nu. Jag älskar att köpa fina saker billigt. Det ger mig en chans att förnya både inne och ute, eftersom jag inte har råd att köpa nya, dyra saker. Jag är sällan eller aldrig på vanliga affärer.
 
Barnbarnet spelade ju hockey med mobbos lååånga klubba.  Jag tyckte han skulle behöva köpa en barnklubba åt henne. Nu behöver han inte det. Jag hittade två stycken för 5 kr/st.
En barnsaccosäck blev det till henne också( 30kr😊)
 
Det var en del av fynden....m a o så blev det massor av nytt. Av gammalt. 
 
Självklart har jag "legat" ner och njutit en stund också.
Och hälsat på hos stuggrannarna på kvällningen.
Ännu en go' dag😏
Go' natt😴
 
 
 

Kommentera här: