Inte bara regntunga moln

Förkylningen har inte gått över än. Det är så trist att inte orka göra nånting. Idéer och lust finns i massor, men så fort jag gör nåt, så fullkomligt forsar svetten.
Jag var i alla fall iväg och träffade Bamse med barnbarnet i söndags.
 
 
 
Hon är målmedveten denna unga damen. 
Efter föreställningen gick vi på café. Det var två nöjda småtjejer som både fått sjunga, dansa och fika. Plus träffa Bamse. Mormor var glad att få dela denna upplevelse och också tacksam att få åka hem och lägga sig på soffan.
 
Eftersom förskolan var stängd igår, så öppnade mommo och moffa sin dörr. Det gick riktigt bra trots allt. Naturligtvis sov vi middag tillsammans alla tre och fyllde på kraft. Pappan kom och hämtade och vi fick några timmars vila( läs: sömn) När det började närma sig nattinatti, så kom hela familjen tillbaka. Gumman  skulle sova hos oss, eftersom mamman hade tandläkartid kl.7 i morse. Den lilla kom i pyjamas och hörselkåpor!!!
"Oj, snarkar de så mycket?" var det flera som frågade när de såg hennes outfit🤣😂😀 
Ja, nu blev det aldrig tal om att ha på dem i sängen, även om det kanske hade varit behövligt... Kärleken övervinner allt! Vad är väl en snarkning med jämna mellanrum, bara man får ligga tätt intill mommos huvud.
 
 
På morgonen hann vi med en promenad till brevlådorna för att titta på grävmaskinerna.
När hon åkte hem före lunch var det dags för ännu en powernap. En riktigt skön en dessutom.
 
Jag njuter av fina blommor här hemma. En bukett kom lilla familjen med i fredags. Den andra bad jag mannen överraska mig med nån gång, vilket blev direkt 😂
 
 
Ibland behöver man ju tala om vad man tycker om. Jag älskar pioner, men tror aldrig jag haft de som snittblomma. Förrän nu då😉
 
Mellan regnskurarna, som är väldigt många nu, så är det lite rosa moln här och var...inte bara på himlen.
 
 
En fin gå-lägga-sig-vy dock😊

Kommentera här: