Musik, mat och mys

Gräsänklingshelgen går mot sitt slut. Ikväll, kanske natt, rullar mina älsklingar in på gården igen, efter en långhelg på rally-VM i Finland. Kvällen innan de for var jag och mannen och lyssnade på Jill Johnson på Havsbadet. Första gången vi var på nåt arrangemang på stranden, så det var mysigt.
 
 
Ljudet hade kunnat vara bättre och vi insåg att vi inte riktigt gillar samma som Jill numera. Det blev liksom lite sammalika de flesta låtarna. Förutom då några enstaka gamla godingar som Open your heart , Desperado och Doug Seagers låt. Där blev det feeling😊 Mysigt ändå med omgivningen och möjligheten att sitta ner på medhavda stolar.
Förbandet Halm från Umeå var riktigt duktiga också.
 
 
Som tur var så satt vi inte på våra stolar hela tiden. Mannen upptäckte på PT(e-tidningen) att våra stolar var med på bild🤣 Så skönt att jag inte hamnade i tidningen!
 
Stolarna gjorde sig bra i alla fall😉
 
Jag har verkligen inte mått dåligt här hemma. I torsdags var jag med mamma på utflykt. 
 
 
Vi åt mat på Bea's rökeri i Jävre och tog kaffet på Kvarncafeet. Två flugor i samma smäll! Jag har länge velat besöka de ställena och jag åker gärna tillbaka till båda. Sååå mysigt! På caféet fanns även en liten butik med en massa fina saker. 
En sväng på graven på hemvägen blev det också. Lite uppfräschning krävdes efter denna heta sommarmånad.
På fredagen lyckades jag klara mig från att lämna hemmet. Jag mös på den soliga altanen, till hälften under parasoll, med Sommarprat, korsord och läsning. Lunchen blev en sallad med rökt regnbåge, som vi köpte i Jävre.
 
 
På kvällen visade det sig bli brygginvigning. Alla var ju inte hemma tyvärr, men vi får ta en andra "sittning" framöver.
 
 
Det blev en magisk kväll i goda grannars sällskap. När en av grannarna(självaste bryggbyggaren) gick och hämtade nåt, satte sig Pumin och väntade😂
 
 
Någon blodmåne fick vi aldrig se skymten av men vackert var det.
 
 
Barnbarnet & Co kom hem i helgen. Träffades först på födelsedagsfika på Lillbo och sedan följde de med hit och vi åt tillsammans. Avslutade med ett numera traditionellt bad i havet. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag badat i år. Det är då fler än på alla tidigare år sammanlagt! Vilken sommar!
 
( tänker också på alla dem som drabbats av bränderna, samt bönderna,  som såklart inte har möjlighet att se positivt på sommarens sol och värme. Usch, så tragiskt! Men det hjälper ju inte att jag sitter inne och sympatiserar med dem tyvärr, så jag fortsätter att göra saker som jag mår bra av i värmen som vi så sällan får uppleva. Önskar ju bara att det fanns ett "lagom" även inom väder och vind, så att all kunde få det de behöver. Men livet är gode orättvist har jag upptäckt med åren! Det är bara att göra det bästa av det man har just nu❤
 

Kommentera här: