Halleluja

Idag kom det välbehövliga regnet.
 
 
Under dagen småduggade det bara lite lätt, men när vi kom hem från Roknäsloppisen, så öppnade sig himlen. Det är längesedan jag har varit så glad åt en sådan skur. Sonen hade klippt gräset medan jag var borta och jag hann bli lite orolig att det kanske inte skulle komma desto mer. Men det gjorde det! Med dunder och brak dessutom. När vi kollade regnmätaren senare hade det kommit 16mm. Jag blev så tung i huvudet, så jag gick och lade mig och sov några timmar. 
Loppisen blev billig för min del. En inredningsbok för en tjuga blev enda köpet. Däremot så fick jag en födelsedagspresent i förväg.
 
 
Med blommor i blir den superläcker i trädgården. Jag är så glad att den fick följa med hem till mig.
Igår var vi också på en loppisrunda. 
 
 
Jag har velat ha en sån här gammal registreringsskylt länge och på det här stället hade de flera stycken. 
 
Igår fick jag så äntligen upp myggnätet till dagbädden.
 
 
Jag har inte testat fullt ut än, men jag tror det kan funka. 
 
Det tar sig i krukor och salladsodlingar. Jag upptäckte häromdagen att rosen, som jag plockade från komposthögen, nu har minst fyra knoppar.
 
 
Snacka om återbruk😊
Spenaten är på G👍
 
 
Jag plockade faktiskt några blad till salladen ikväll.
 
Häromdagen planterade jag en Felicia i den nya (gamla) hinken.
 
 
Nu kan det fortsätta vara sol och varmt, så vi kan gå ner och bada ännu fler gånger ( ser ju faktiskt bryggan på första bilden i blogginlägget), fara på mysiga uteserveringar och ta powernaps utan mygg och andra flygande störande varelser. 
Sommar, sommar, sommar🌻

Kommentera här: