Bloggvila

Hej igen!
Vaknade tidigt i morse med värk i HELA kroppen. Det gick helt enkelt inte att somna om. Gårdagens gräsklippning har satt sina spår. Jag är ändå nöjd med att jag dels gjort fint, men också fått motion i strålande solsken. Jag kan lova att svetten rann! Mellan varven tog jag min tillflykt till skuggan på altanen, där vatten och bok var belöningen, innan nästa etapp. I sommar har jag redan läst fler böcker än vad jag läst tidigare under året. Riktigt mysigt!
I övrigt har veckan som varit bl a bjudit på 2-årskalas. 
 
 
I början på loppissommaren hittade jag ju flera grejer som jag hade letat både under längre och kortare tid. En av dem var detta våningsfat i trä.
 
 
En tjuga, lite färg och kärlek blev perfekt till lekrummet. 
 
 
Jag hade också sparat en kakkartong, som passade bra att leverera fika i. När man har en mormor som virkar bakelser är det klart att man ska få mååånga😉
 
En annan present som blev storfavorit var denna...
 
 
Dockan och Katten har redan rullat många meter.
 
 
 
Bilen rullar också äntligen, utan varningslampor som lyser. Peppar, peppar....! Nu ser jag fram emot lite utflykter här och där, efter mycket hemmavarande.
 
I lördags hade vi arbetsdag och stugfest. En trevlig tradition! Lite annorlunda i år eftersom det blåste så mycket, så att vi fick ställa tältet uppe vid brevlådorna, i stället för nere på udden. Det gick bra det också!
 
 
Delar av Kirunagänget har anlänt och snart kommer resten. Det känns som att det är en hel del sommar kvar. Tack o lov❤

Kommentera här: