Välkommen 2018

 
Jag lämnar 2017, som bjudit på "mycket" av varje, bakom mig. Avslutade året med en eftermiddagsbastu tillsammans med mannen, barnbarnet och hennes pappa. 
 
 
 
Jättemysigt förstås! När dottern kom från jobbet vid halv 8, sov pigan redan. Vi fortsatte med middag, en Alfapet-omgång för delar av kvartetten och vips så var året slut. Jag blev ensam med Juniorkronorna och lyckades hålla ut halva matchen innan jag lyckades däcka.
På dan fick jag ett pysselil och gjorde lite bordsdekorationer. Jag gjorde också någon form av lyckokaka fast i rörform, som jag sedan helt glömde bort. Kom på det i dörren när gästerna skulle hem🙈
De tog med sig varsitt hem och gubben och jag drog varsitt innan han gick och sussade.
Jag hade lagt pappersremsor med "hälsningar" i rör från vaniljstänger och fyllt på med konstsnö ( provade även med strösocker) så att remsan gömdes till stor del. 
Tanken var att  de skulle dras vid middagen, men det sprack ju.Ja, rören sprack ju inte, men själva idén.
 
Skruvar & Tvingar....
... sysselsatte både mig och mannen  veckorna före jul och några dar efter också i och för sig. Och då handlade det om mer än enbart sängbygget.
Sonen var och shoppade julklappar först med mannen och en annan dag med mig. Båda tillfällena, visade det sig, att vi försökte dölja att vi for till Storheden i stället för att fara till stan. När vi var iväg sprang jag på stora Baccho-tvingar för 49kr (ord.149kr/st) Jag visste ju att märket var bra och hur väl de behövs vid möbelbyggen (bl.a) och att det hade gått sönder nån under senaste pysslet, så jag kände att även om jag inte hade planerat den julklappen , så ville jag överraska honom med dem också. Jag tog två- och sedan tog jag snabbt två till. Det var ju lika att passa på när de var så billiga, mässade jag för sonen. Jag var jättenöjd! Vilket klipp jag hade gjort!
På julafton när mannen öppnade jutesäcken med de fyra tvingarna, tittar han på sonen och frågar: Har du lagt dit mina också?? Det jag inte visste var att han redan hade köpt två stycken, när de var och köpte julklappar och gömt dem i garaget när han kom hem. Så nu har han sex nya.... och ett gäng använda😁 Sonen hade haft jobbigt att inte försäga sig. Allt för att inte nån skulle kunna gissa vad de skulle få. Till mig köpte mannen en dremel på samma affär. Den blir spännande att prova till allt möjligt pyssel! Och en rolig historia blev det ju också av det hela - Tvingarnas år 2017.
Barnbarnet fick ett kök av oss, så när jag vilat och sovit i några dagar efter julafton åkte kroken fram igen.
 
 
Klart hon ska ha mat till köket också!
Idag fick jag ett kort på damen vid spisen...
 
 
Mommos ❤
 
Men nu väntar ett nytt år med nya utmaningar ( livets gång) nya minnen, nya förväntningar. Tur att vi inte vet allt som väntar på oss i framtiden. Det blir som det blir och vad vi gör det till. Det jag vet är att i år har jag den finaste almanackan jag haft någonsin. Och varje månad kommer "världens bästa" att förgylla tillvaron - HELA 2018.
 
 
Jag vet också att ikväll kl.21 och de kommande sju måndagarna, så kommer jag att sitta bänkad framför "Bron" (om ingenting viktigare inträffar förstås) 
 
Önskar ett Gott Nytt År, åt både dig och mig.
Kanske ses vi här - eller där
Mycket -eller lite
Glada, ledsna, inspirerade, helt utan inspiration osv.
Till att börja med.... Ha en bra första kväll på det nya året🤗

Kommentera här: