Tillbaka

Så skönt det ändå är att vardagen är här efter alla helger. Idag har vi t.ex startat upp vårterminens junta. Jag är helt slut, men glad över att ha orkat vara med. Jag påbörjade utsmyckningen av lampskärmen till köket, som jag är ganska säker på att jag visat tidigare. Jag vet inte än hur den kommer att se ut, utan tar det eftersom, så får vi se vad det blir. 
Barnbarnet har sin första dag på förskolan på länge. Under julhelger och mellandagar har vi hjälpts åt med hennes farmor och farfar att sköta de få dagar då det har behövts. Igår var hon med oss. Vi passade på att hälsa på svärmor på förmiddagen. Undrar förresten om hon har hittat och ställt tillbaka allt som vi sanerade eftersom😂 Det är betydligt lättare att vara hemma hos oss kan jag säga. Allt är ju så spännande där man inte är så ofta. Nyfiken i en strut.....
 
Jag kom på att jag nog inte har visat hur sängen, som vi byggde,  blev när den var klar, eller har jag det? 
 
 
Hon blev så överraskad när hon fick komma in i rummet, kollade på oss, kröp upp i sängen och la sig mot kuddarna med ett leende på läpparna.  Det var värt allt jobb vi lagt ner. Hon verkar trivas så bra med den och både somnar och sover så mycket bättre nu. 
 
 
Den här tycker jag är så bra😊 Mannen är verkligen bra på många olika saker. Just i det här fallet känner jag mig dock väldigt delaktig, inte bara med målning utan med hela projektet. Det är kul att bygga tillsammans. När vi har vilat upp oss kanske det kan bli något åt oss själva också. Det ska jag se till att det blir! Det ger så mycket att känna att man har gjort någonting själv och ger mening. Extra viktigt när man saknar den där yrkestillhörigheten, som man har om man kan och har förutsättningar att jobba. Det är lätt att känna sig mindre värd, otillräcklig och slå på sig själv. Att hitta något som ger mening, som kroppen klarar av emellanåt är inte alltid så lätt. Men superviktigt! Bättre att göra någonting, även om man bli sämre ett tag, och känna stolthet, glädje och mening. 
 
 
Bron är tillbaka och Beck is back, tillsammans med fler omtyckta serier.
Livet rullar på.... framåt....inte tillbaka.
 

Kommentera här: