Skottår

Nu protesterar en del av er, i alla fall de som har kontroll på när det är skottår. Det är lugnt, jag har kollat, det är först 2020. Men det är faktiskt skottår i år också.  Fråga vår son om ni inte tror mig, eller kolla in snödjupet...
 
 
 
 Visst är det vackert?!
 
Jag har som sagt inte gjort många knop senaste tiden. Vilat, sovit, sett serier och gamla filmer som jag sett förr, men som tål att ses igen. Jag har fått svar på mina prover och det var några värden som var låga och ett strumaprov var något förhöjt. Så kanske inte så konstigt att jag är så slut. Mannen har varit risig i kistan och bunden vid hemmet och toaletten. 
 
Häromdagen följde jag i alla fall dottern och barnbarnet på en shoppingrunda. Det var mysigt.Shoppade lite och åt middag på Coop- restaurangen. Jag fick vinglas i julklapp och kom på att jag skulle använda en julklappspeng till att köpa fler glas i samma serie. Superbilliga glas, som jag tycker är jättefina och goda att dricka ur. Så igår kom jag faktiskt till skott (😉) och rensade i vitrinskåpen. Det har funnits på to-do-list ett bra tag.
 
 
Det slutade med ett köksbord belamrat med oönskade glas och kaffekoppar. En del är sålda och hämtas de närmaste dagarna och en del ska jag nog försöka sälja på Tradera, bl.a soppterrinen som fick åka in i skåpet igen tills vidare. Lyckades trycka in kaffeservisen i ett annat skåp till mannens stora förtret, men nu känner jag att det är dags att göra mig av med den, så bättre att den är ivägen så att det blir gjort, än att än en gång sätta in den i vitrinskåpet och bli kvar.
Jag fyndade även en filt på halva priset, som jag myst under framför TV-tittandet.
 
 
Kom på att det ju funnits mer att titta på, på TV - Juniorkronorna förstås. Spännande värre! I natt laddar vi för finalen. Jobbig tid, men jag kan ju inte påstå att jag alltid sover då ändå, så det ska nog gå bra. Jag får vänta med melatonin-tabletten bara. Jag som har haft problem med insomningen verkar äntligen ha fått hjälp genom just den. De är dyra, men värda varenda krona om de hjälper. Det är så häftigt att det emellanåt kommer till en när man behöver.( skulle behövt det för längesen, men ändå)
Mannen hittade en punkt på insidan av stortårna som gjorde (gör fortfarande) så  förbaaaaskat ont. Jag började kolla i våra Zonterapiböcker och hittade att det hade med melatonin att göra. Det kändes ju bara solklart. När han orkade massera där sov jag dessuton bättre. Bara några dagar senare berättar en kompis att hon har fått börja äta melatonin. Vilket sammanträffande! Visste inte ens att det fanns i tablettform. De funkar hittills mycket bra, tillsammans med smärtstillande då. Kanske det blir nån ordning på mig under 2018... Jag väljer att tro att det blir det. 
En dag i taget är det bästa för jaget.
Trevlig helg på er❤

Kommentera här: