Fortsatt firande

Knappt har julen hunnit få hjälp att krypa ut, så
fortsätter firandet i form av födelsedagskalas. Födelsedagsbarnet har blivit hela 24 år och jobbade kväll på högtidsdagen. Eftersom svärsonen gjorde detsamma så fick vi sovfrämmande.
 
 
 
Dagen till ära fick hon måla teckningar, som tillsammans med tulpaner och choklad, väntade hennes mamma, när hon kom från jobbet på nattkröken.
 
 
På morgonen, efter ett tidigt uppvaknande dessutom, var det dags för vaccin för den lilla. Mormor blev inropad från väntrummet och skulle också vara med därinne. Gullungen! 
Igår bjöds det på födelsedagsfika. 
 
 
Vansinnigt gott som alltid! Citron/vit choklad- moussetårtan var magisk! Antalet gäster var decimerat p g a feber. Verkar oerhört smittsamt, så jag hoppas den håller sig på rätt sida om släktgränsen. Det räcker till och blir över med det som är idag. Men man får ju som sagt inte välja varken det ena eller det andra, så hoppet är viktigt.
 
I veckan har jag och en vän äntligen fått till en träff. Det var längesen sist! Vi var en sväng på Heta Hyttan. Synd att ingen sätt och skapade just då. Här kommer några bilder från ett tidigare besök.
 
 
 
 
Efteråt hälsade vi på mamma och visade nya lägenheten. Både mamma och jag fick tulpaner. Jag hade sparat blåbärsris från måndagen, så det blev så fint i köksfönstret igen.
 
 
Idag ska jag vara hemma!!! Mannen är på rally i Råneå. Jag ska försöka att inte göra någonting. Soffan, filt, TV är planen. Om och när medikamenterna börjar verka kanske jag gör någon liten insats någonstans, men just nu är det tveksamt. Tror nog att sonen känner detsamma efter gårdagens nypremiär av "Karlsson på taket".
 
 
Hujedamej så mycket snö vi har fått! Snart ser vi inte ut!!! Tacksam att vi har en hjälpsam son, som ställer upp när det behövs❤ Jag är också tacksam att jag missade fönstret med liten marginal, när jag skulle ge mig på, det för mig omöjliga, att kasta upp en stor och tung flaska vatten åt honom. Inte för att det kanske hade gott bättre om det hade varit något litet och lätt- jag kastar inte bra. Så är det bara... Jag fick hämta hjälp till det också. Fast jag är bra på andra saker😉 Tack o lov😊

Kommentera här: