Vila och återhämtning

Long time, no see! Efter Ume-trippen har jag legat däckad. Ingen feber(tror jag), men totalt slut och megaförkyld. Jag sov hur mycket som helst första dagarna. Orken tryter fortfarande, men den hade ju gått och gömt sig redan tidigare, så få se om den kommer tillbaka självmant eller om den behöver draghjälp.
Lördagen i Umeå blev inte den lugna, mysiga dag som jag hade sett fram emot. Jag hann med frukost och sedan gå i några av butikerna jag ville gå på. Panduro och TGR främst. Jag hittade bl.a en rolig pysselgrej, som man gör spetskant på papper med.
 
 
 Och post-it-lapparna i olika storlekar i ett block tyckte jag var gulligt.
 
I alla fall så gick brandlarmet i samma veva som jag betalade på TGR. Jag som tyckte att jag var smart när jag lämnade jackan i bilen, som ju var på rally i Vännäs. Där värmde den inte, kan jag meddela.
 
 
Efter att ha tagit mig till MAX, var det gott med varmt kaffe. Där satt jag en timme minst, tills de öppnade igen. Nåväl, det blir ju inte alltid som man tänkt sig... 
 
Idag har det varit en bra dag. Jag gjorde nästan klart kökslampan på juntan. Stina tog guld på OS. Mamma bjöd på fettisdagsmat och semla. Inga bruna bönor för min del dock. När vi tog in posten på väg hem så låg en tidning och väntade på mig.
 
 
En julklapp som varar länge. Den här gången vet jag vem den är ifrån också😊
 
Nu är det nattinatti!

Kommentera här: