Ingen affärskvinna

Jag har trotsat förkylningen och följt med på roadtrippen, som vi bestämde för ett par veckor sedan. Dagen har spenderats på några affärer i Umeå, vilket jag egentligen inte är så fantastiskt road av. Mysigaste var café och restaurangbesöken. Jag återupplevde Nya Konditoriet, från högskoletiden, med sina ojämna och sluttande stentrappor.
 
 
Middagen intogs på Pinchos, som var en ny bekantskap
för oss.
 
 
Jag tyckte det var både gott och mysigt. Det roligaste var efterrätten. Jag skrattade så mycket så bilden blev suddig. Mannen skulle ha prinsessbakelse och jag tyckte den var dyr(jämfört med Ikea-mått mätt) och sa att den kanske till och med är mindre än på IKEA. Det visade sig vara precis så! Det var en liiiten munsbit må jag säga jämfört med våra, som dessutom var billigare. 
Vi fick oss ett gott skratt!
 
Nu myser jag i stugan på campingen, medan mina älsklingar är på rally..
 
 
Stugan är superfin, vinet smakar bra och lakritsen är magisk. Fixer Upper var lika inspirerande som tidigare. Däremot fick förkylningen konkurrens, när jag övergick till Barnsjukhuset. Det är inte alltid det slutar lyckligt, trots att väldigt mycket går att laga och bota. Det ger perspektiv på tillvaron och berör mig ända in i hjärteroten.....
 
Veckan började väldigt ovanligt. Min syster och hennes barnbarn kom med tåg från Kiruna. De bodde hos oss i början på veckan och flyttade sedan till vår andra syster. Så himla kul! 
 
 
De fick bo i "sviten"- eller som Elvin sa " i skiten"😂 Det kommer så otroligt mycket, både klokt och roligt, från hans mun. Bland det första han ville poängtera var att "jag brukar ju vilja gå ut". Det är klart att han fick göra det. 
 
 
 Han kom ihåg sonens gamla omgjorda bob/kälke(bäst att vara tydlig så alla förstår...🤣) Dottern var ledig en av dagarna och hängde med oss. Vi hälsade på hos "gammo" också, där gullfia hittade post-it-lappar och en blyertspenna och roade sig länge med att skriva på dessa.
 
Få se om det går lite bättre med affärerna imorgon. Två av dagens inköp blev till enbart för att det var för kallt att vänta ute tills restaurangen öppnade. Så det fick bli Hälsokosten och impulsköp. Jag älskar ju fotmassage och sover så bra efter det, så nu testar jag om det funkar lika bra att jobba på egen hand, eller vad säger jag....fot!. Det är ju inte varje kväll gubben orkar. Och så en ryggkliare/massagegrej så jag kommer åt de där ställena som är precis mellan de ställena som man når på egen hand. Så nu ska bra kvinna reda sig själv, när inget annat erbjuds vill säga😉
 
Avionshopping, here I come! Smugglar med mig en virkning, som jag kan plocka fram i nåt fik om jag blir less och kroppen ger upp. Grabbarna är ju på rallyt imorgon också. Känns riktigt skönt att gå själv om jag ska vara ärlig 🤔
 
 
 

Kommentera här: