1:a advent

( jo, jag fuskade lite med datumet på förra inlägget🙈. Jag fick inte till nåt inlägg igår kväll, trots att jag försökte, och hade en tanke på att skriva varje dag, som en adventskalender. Har haft den ambitionen tidigare nåt år och det gick väl lite sisådär.... men det blir som det blir...som alltid)
 
 
Gamla sockerkaksformar kan vara bra till mycket, om ni frågar mig. I år blev det förnyelse på adventsljusstaksfronten. 
Dagen har varit en mysdag de luxe. Tillsammans med en kompis drog vi iväg söderut till grannschtaaan. Vi startade på loppis i Folkparken. 
 
 
Den här kammarljusstaken blev dagens wow! Jag har velat ha en sån länge och behöver inte längre vänta tills mammas går i arv😉 Billig var den också....
Därefter forsatte vi in till centrum för att leta ett café, som jag läst om. "Lilla Mari" var jättemysigt!
 
 
Gammeldags, som jag gillar, med mycket julkänsla. Nu hittar vi dit fler gånger.
På stan var det skyltsöndag och massor med marknadsstånd. Tror inte det är så mycket hemma, men jag har å andra sidan inte varit på skyltsöndag på en herrans massa år.
Nästa anhalt var "Slottet". Äntligen har jag kommit mig för att åka dit. Där var det jul i varje hörn kan jag lova, och där var MÅNGA hörn! Så mycket fint där fanns. Ögongodis!
Mitt bland all jul fanns ett litet fik med ätbart godis.
 
 
Det blev en jättefin dag (trots regn och mörkerkörning)! 
 

Kommentera här: