Ljus i mörker

Tankarna är nästan hela tiden på annat håll, fast jag försöker göra annat. Ens egna "jobbigheter" känns just nu mindre, när vi vet hur andra plötsligt fått ta emot tragiska besked. Livet är många gånger grymt! 
 
Som tur är händer det fantastiska saker också mellan varven. Som till exempel att jag ska bli mormor igen. Om allt går som det ska så kommer det ett nytt litet liv i slutet på februari💕 Innan dess ( ja, under de närmaste månaderna) ska ett hus renoveras också. Ett nytt liv väntar ungdomarna, på mer än ett sätt. Och mormor och morfar ( och farmor och farfar) ställer upp med barnpassning, så mycket de orkar. Det ska bli så spännande med allt.
 
Igår tänkte jag skippa loppisbesök, men icke. Man kan väl ändra sig!  Speciellt när man hör att det är 35st, som ska stå och sälja i en by. I halvlek, vid "by-byte" tog vi en fika på Fägnan- på Hägnan.
 
 
Jag älskar ju gammeldags, så miljön där är fantastisk. Lanthandeln,  mittemot fiket,  är en upplevelse.
 
 
Loppisinköpen blev få och enbart till barnbarnet. Inte så bara😉
 
Idag passerade vi en loppis på en hövinda, där jag hittade denna pall (20kr)...
 
 
... och denna trollslända(10kr)
 
 
På Jula köpte jag en gammal trälåda på halva priset(49kr)
 
 
Jag samlar motivation till att jaga dammråttor och byta ut lite gammalt mot annat gammalt (oftast) 
Jag har börjat mycket lätt utomhus. Den risiga lavendeln har fått ge plats åt Bollkryss.
 
 
Mörker kräver ljus....
 
 
...så slingor, batteriljus, gravljus och solcellslampor får hjälpas åt att lysa upp kvällarna.
Lyste upp tillvaron gjorde även ungdomarna ikväll, när de levererade ett nytt altanbord från IKEA, plus+++ lakrits och tjärpastiller. Bordet var beställt, det andra en överraskning😀 Kvällen är räddad....
 
Skickar en kram till alla som behöver❤ 
 

Kommentera här: