Inifrån och utifrån

Jag kan erkänna att om det inte hade varit för mannen, så hade jag nog inte fått mycket gjort. Jag är verkligen såå trött! Och hjärnan fungerar sämre än den brukar, och då är det illa. Igår kväll gick jag på Ica med dessa på fötterna. Utan att märka det själv.
 
 
Personalen på ICA hade funderat varför....men vågade inte fråga 😂 Dottern tyckte i alla fall att det var bra att jag hade en vänster- och en högerdoja.
 
Jag insåg idag att vår strategi för att hitta ordning är lite olika beroende på var vi är. Utomhus börjar vi utifrån och går in mot huset och inomhus börjar vi Inifrån, där det inte syns. Det är lika tillfredsställande både här och där. När det väl är påbörjat och utfört vill säga.
 
 
Om vi nångång behöver hjälp med spadtag, så har vi spadar. Det är ju bra. Och nu hittar vi dem och andra redskap på stört dessutom. Tack vare denna insats upptäckte jag något stort.
 
 
Längs bastuväggen växte flera vildhallonplantor! För 5 år sedan var jag och grävde upp ( fick hjälp med grävandet) hallonbuskar vid Ivars hus, innan mamma flyttade från byn, i och med att han dog. Däremot så planterade jag dem inte vid bastun, utan i en jordhög  på andra sidan stugan. Jag hade gett upp hoppet om den för längesedan, men nu gick jag dit och kikade och ta mig sjutton- där var det också hallon. Vilken skatt! Äntligen! Samtidigt som hallonen börjat komma, så har mamma börjat leva upp igen efter några tunga år. Kan inte låta bli att bli lite djup. Det är jag det!
 
Som tidigare så försöker jag förlänga livet på lavendelplantorna. Vissa klarar en övervintring, men inte alla. Går det så går det.
 
 
Ytterligare en ska få ta plats där i salladslådan, så är det bara hålla tummarna sedan.
Härligt höstväder har vi tack och lov haft hittills. Skönt med mycket frisk luft och möjlighet att sitta och dricka kaffe och vila rygg och andra klena kroppsdelar mellan insatserna. Det är lätt att ge upp många gånger, men tillfredsställelsen att ha kunnat uträtta något är större. Tur att vi kan turas om att gasa och bromsa. Att dra är ytterligare ett sätt att ta till när det kniper. Och då menar jag inte att dra iväg förstås. Fast i och för sig så hade det suttit riktigt bra, att dra iväg någonstans tillsammans... Nåväl, vad är väl en bal på slottet...?

Kommentera här: