Hel(g)dag

Nu har jag slumrat en stund efter dagens gigantiska loppis.
 
 
I år firade den 25 år och gästades av Antikrundans Knut Knutsson.
 
 
Mitt shoppingbegär var tydligen inte så stort den här gången. Det blev några få, men naggande goda, fynd.
 
 
Förutom schablonerna- lite större bokstäver och siffror- och heminredningstidningarna köpte jag även en vit, hög kruka. Jag har sedan tidigare en lägre och vidare i samma stil, så det blir nog fint. Jag hittade också Pippi-kläder till barnbarnet och dottern köpte en Pippi-peruk, så ni må tro att vi var förväntansfulla för hur Pippifantasten skulle reagera på våra presenter.
Det visade sig att hon uppskattade pottan med löstagbar insats mycket, mycket mer!!! Hon ville inte ens prova kläderna... Det blir inte alltid som man tänkt dig!
 
Nu blir det i alla fall  "Så mycket bättre" och fortsatt soffläge.  Vad vore livet utan en soffa?

Kommentera här: