Söndagsresumé

I fredags var vi på månadens och också årets sista födelsedagskalas för vår del ( om jag inte är totalt borta i planeten...) 
 
 
Det blev gröna paket till mamsen i år - den vänstra av dessa, som jag inte är säker på vad det är...en cypress?!!...och en "plättar i luften". Den senare hade hon önskat sig för länge sedan, med den andra blev en överraskning som gick hem. Vi passade på att fara in på dan, medan det var ljust, och prickade in sprinten på TV. Hemmagjord prinsesstårta och gofika till det passade väldans bra. 
Tråkigt nog så hade snöfallet blivit till regn och i och med det halkigare  och fulare 😢
Torsdagens utsikt....
 
 
...mot fredagens utsikt.
 
 
Fredag morgon vaknade jag tidigt och kunde inte somna om. Väldigt ovanligt för att vara mig!!! När mannen  klev upp sätt jag och sorterade garner. Fick en snilleblixt kvällen före, när jag för femtioelfte gången flyttade på ett par lådavskiljare som inte passade där jag först tänkte.
 
 
 
Det blev kanon att dela upp garnerna efter tjocklek. Nu tror jag banne mig att det kommer att funka mycket bättre.
 
Idag hämtade vi hit svärmor. Vi handarbetade och såg skidor, skidskytte och lite slalom medan mannen var i garaget. Bjöd på lasagne och skjutsade hem henne på kvällningen. 
 
En ny vecka väntar runt hörnet. Den ser jag mycket fram emot. Vi hörs!

Kommentera här: