Plötsligt händer det

Jag önskar jag hade fått skriva att det gällde Triss, men inte denna gången. Däremot så har jag tagit itu med en del saker som tyngt mina axlar alldeles för länge. På schemat idag stod hundklippning och idag blev det också gjort, till skillnad mot andra dagar. Halva hunden är i påse nu🙈 Jag hade sovit längsta och bästa natten på evigheter, så uppladdningen var perfekt.
 
Under helgen hade jag symaskinsfix. Allt från att laga byxor, till att sy om ett täcke till barnbarnet.
 
 
Jag hittade detta påslakan på Röda Korset för ett tag sedan- 20 kr. Måtten passade inte köpestäcken, så jag kom på att jag kunde sy om ett gammalt täcke. Passade extra bra nu, eftersom vi köpt nya täcken till oss själva i höst. Då har vi ändå gästtäcken till övers.
 
Nu är jag också snart klar med att klä om en korg. Jag använde gamla tyget som mall( påbörjat för läääänge sedan) och har bara kvar att fästa fast tyget i korgen.
 
 
Jag är så glad i just denna korgen. I och med att den är så djup,  så är den så praktisk.
 
Idag gick kökslampan sönder.
 
 
 
Vilken tur att vi har en ny på G. Var och köpte en stor glödlampa till den, så nu ska bara mannen ta tag i ihopmonteringen innan jag tar itu med dekorerandet.
Däremot så ska jag spara kupan till den gamla lampan. Jag ser möjligheten i att använda den  i ett annat sammanhäng.
 
 
 
 
 

Kommentera här: