Kalasveckor

Ja, då är vi igång med firandet i denna för oss mest intensiva månad under året. Förutom fars dag och fyra födelsedagar, så har någon lyckats klämma in ett dop dessutom! Skämt åsido, det blir kul det också😍
Fars dag har vi senaste åren firat hos svärfar, men nu är ju den tiden förbi, så i år åt vi middag tillsammans här och jag hade snällt smällt ihop en tårta.
 
 
Det firades både pappa och morfar som synes😊
Dagen därpå kalasade vi hos syster och systerdotter ( där tjänade vi in ett kalas😉) Det bjöds på både smörgåstårta och marängtårta. Smarr-smarr! 
Och hoppsansa- även jag blev firad!
 
 
Jag fyllde ju visst år i år jag också, även om jag valde att inte fira desto mer av förklarliga skäl. Men överraskningar är alltid roliga😊
Efter en dags vila var det så dags för 75-årskalas. Svärmor hade beställt catering, så vi fick go'middag och tårta till efterrätt. Tre ungdomar fick med sig lyxmatlåda dessutom. Barnbarnet var i sitt esse och det var lyckosamt att det blev i alla fall ett kort på den äldsta och den yngsta tillsammans.
 
 
Nu laddar vi för dop på lördag och ytterligare ett kalas veckan efter. Sedan är det julmys som gäller. Jag får lite flashbacks från förra årets jobbiga december, då mannen  befarades ha fått cancer, men försöker skaka bort det som var då och ha tilltro att vi får mysa desto mer i år. I alla fall så mycket vi orkar och vill...
 
Jag har varit till min doktor idag. En hel timme ägnade hon sig åt mig, utan det minsta stress. Det gör gott i själen att bli sedd och hörd. Jag hade t o m skrivit en lapp med alla mina problem, så jag inte skulle glömma något. Minnet ni vet.... Vi börjar i alla fall med en massa prover till att börja med, så får vi se vad nästa steg blir. Jag ska också pröva melatonin till natten, eftersom mitt största problem sitter i insomningen. Många vaknätter  blir det,  vilka inte ger de bästa förutsättningarna för en bra dagsform. Det känns skönt att äntligen ha sökt hjälp. Det är så lätt att skylla allt på fibromyalgin, som visserligen ställer till med alldeles tillräckligt, och missa något annat. Bättre att kolla upp helt klart. Och ännu bättre att ha en läkare som tar en på allvar. 
 
Over and out!

Kommentera här: