Borta bra, hemma bäst

Då har vi varit iväg till Kiruna under helgen.Det vankades som sagt dop. Vädret var gräsligt på väg upp i fredags. Snö, snörök och mörkt eftersom vi  startade först vid 15-tiden.  Tidigare under morgonen och dagen hade det rapporterats om en hel del olyckor i samband med extrem halka, så av två onda ting..... Nåväl, det gick bra och vi fick en trevlig helg, om än kort, med storasyster och familj. Vissa av dem hann vi bara träffa på dopet, men så blir det ju ibland.
 
 
Det bjöds på extremt mycket godsaker. Extremt goda godsaker dessutom. Smörgåstårtor, rosa rostårta, hembakta fikasorter med rosa dekorationer. Vi behövde ingen middag den dagen kan jag lova.
 
 
Det här var vad vi pysslade med inför dopet. Jag assisterade dottern med blöjvagnen och gjorde kort. I det ena paketet var det en glasblåst tutte från Heta Hyttan här i stan. Storebror fick också en när han döptes. Det andra innehöll en egengjord present.
 
 
Jag är nöjd att jag kom på att förvandla ljusbollen till en luftballong. Tror det kan bli mysigt i ett barnrum.
Jag har ju gjort luftballonger tidigare, fast på ett annat sätt. Kul att hitta nya varianter!
 
Efter resan har vi hunnit ha sovfrämmande en natt, eller förresten två nätter. Mamma sov över till måndag efter hemresan, som för övrigt var betydligt lättsammare än ditresan. Vi hann en bra bit på väg innan det blev mörkt och det snöade inget alls.
Den andra övernattaren hade vi i natt. Vi hämtade barnbarnet på dagis och tyckte det var lika bra att hon fick sova över, eftersom mamman började kvart i sex morgonen efter. Nu blev hon sjuk, men fick ju chansen att kurera sig i stället. Så vi har myst på med lite av varje. Badat, målat, sett Pippi, sovit middag osv.
 
 
Det är verkligen livets efterrätt! Att så mycket kärlek kan finnas i en så liten kropp! Det finns mycket av annat också förstås😉 Envishet, spring och dans för att nämna något. Aldrig stilla förutom när hon sover.
 
Veckans flyt hade jag i tisdags. Lovade svärmor att köpa en tidning åt henne på väg hem från juntan. Upptäcker utanför affär'n att jag åkt ifrån väskan (och plånboken). Attans! Började leta i alla skrymslen jag kunde hitta och hittade en tjuga och vad jag trodde sex kronor. Gick in och kollade vad den kostade....27kronor! Kollade mynten igen ....
 
 
... och ta mig tusan. Kronan var en tvåkrona. Jag har inte vant mig med nymodigheterna än som synes. Tänkte för mig själv att jag borde köpa en lott. Men kom som tur var på att jag ju hade plånboken hemma😂😂😂
 
Det är inte lätt att vara jag jämt, men jag gör mitt bästa😉

Kommentera här: