Fortsatt firande

Idag är det Mors dag❤ En dag som kan innebära inte bara tacksamhet och glädje, utan ibland också sorg och saknad- över de som fått gå för tidigt eller de som så gärna vill ha barn, men inte kan få. Eller också så kan det finnas andra omständigheter som gör en extra påmind om det som kunde ha varit.... Jag skänker alla er en extra tanke idag❤ 
Själv har jag hunnit vara en sväng till min mamma, tillsammans med dottern och hennes familj. Min syster och svåger var också där. Kul att vi kunde komma samtidigt!
 
Av dotra fick jag en jättefin bricka, som passar mig perfekt. Både texten och träfärgen är ju jag i ett nötskal. När sonen kom hem från jobbet fick jag en slant att köpa sommarplantor för.
 
 
 
Det brukar ju bli några plantor, innan tanten är nöjd, så det bidraget är mycket välkommet. Annars så firar vi inte dagen här hemma desto mer, eftersom vi fortfarande har förmånen att ha både mormor och farmor att besöka. Mannen har varit på Motorstadion idag, så det andra besöket gör vi efter middagen.
 
Då jag firade en massa saker en dag tidigare i veckan glömde jag nämna ytterligare ett firande. Jag fick resultatet från mammografin den dagen och allt såg bra ut. Jag hann aldrig oroa mig den här vändan, vilket var skönt. Ibland är det bra att ha mycket omkring sig. 
 
Loppispremiären är också avklarad. Stod med dottern och sålde, iförd mössa, fleecetröja och täckjacka. Fy, va kallt det är här! På kvällen passade det extrabra att ta en bastu och få upp värmen. Barnbarnet verkade också njuta lika mycket. Hon ville upp till mormor på översta laven, mellan doppen och plasken i vattenbaljan. 
Idag är det vila som gäller. Trött och sliten, men nöjd  och glad. Återstår dock att tömma loppisbilen. Orken räckte inte till det igår. Det kommer ju en dag imorgon också.
 
So long!

Kommentera här: