För(-)väntan

 Ärendena har avlöst varandra senaste dagarna. Från gravvård till tuttpress, lägenhetsvisning och flygtaxi etc...
Mannen sitter i detta nu på flyget till Portugal, efter att ha tillbringat natten på Arlanda, och väntat på anslutningsflyg i Zurich under dagen. Så spännande!
Mamma står på 4:e plats för att få en lägenhet på bottenvåningen nära en affär. Det skulle ju bli hela himmelriket både för henne och för oss.  Nu kan vi bara hålla tummarna!
Mammografin gjordes på ett kick, som alltid. Tacksam för möjligheten att få undersökas med jämna mellanrum utan att behöva hålla reda på när. Jag skulle ju definitivt inte gå så här ofta om jag skulle behöva ta ansvar för drt själv. Varje gång jag får kallelsen tänker jag: " Men jag har ju nyss varit!". Inser sedan att det har gått 1år igen(eller hur länge det nu är mellan...) Nu hoppas jag bara att allt är OK. Känns som att det räcker nu  för ett tag. 
 
När jag kom hem från taxiuppdraget igår kväll, hämtade jag in hönsnät och fönsterram och gjorde klart "Änglatavlan". 
 
 
Jag gjorde små krokar av aluminiumtråd och hängde bara som hastigast upp de änglar jag hade i närheten. Det är ju enkelt att flytta på dem i efterhand.
Ännu en ide som tagit onödigt lång tid att få gjort. Check✅
 
Nya ideer kommer och går. I brevlådan låg 101st och väntade på mig igår kväll. Ingen hade hämtat in posten.
Så belöningen efter färdigställandet av ramen, var högklassig.
 
 
Vilket sammanträffande att tidningen innehöll reportage om hur man kan vika tyg, när man gör batik, för att få fina mönster. Jag som precis köpt hem färg och fixering och ska prova i sommar. Nu blev jag ännu mer inspirerad! 
 
Dagen idag har jag känt mig orkeslös och trött. Jag har varit hos barnbarnet en stund, medan mamman packade några kartonger, men det är en "low bat"-dag från början till slut känns det som. Ingenting ovanligt i och för sig, men har fortfarande svårt att på riktigt acceptera att jag inte kan vara "fulladdad" konstant.
Det blir nog att lägga mig under filten och kolla några missade program. Gäspasligen!
 
 
 

Kommentera här: