Flera små tjohalior

Så har hon äntligen kommit! Min systers andra barnbarn föddes igår, 15 dagar över tiden, så ni må tro att de/vi har väntat och längtat. Jag får vänta lite till tills jag får träffa henne dock, men snart så....
 
Igår fick vi äntligen till ett besök hos "kvarterets" nytillskott. Hon har hunnit bli två månader, men magsjukor, dotterns flytt osv har gjort att besöket skjutits upp.
 
 
Vi hann med en fika på deras altan och fick också gå in och kika på storasysters nya kök. Det passade riktigt bra att ge virkat fika till henne i present.
Nästa gång kanske vi hinner med lite trädgårdsprat också. Alltid kul att byta erfarenheter och lära sig nya saker.
 
Idag fortsatte jag planterandet, efter några dagars vila.
 
 
 
Jorden tog slut, vilket nog bara var bra. Då blev det att jag satte mig på altanen och njöt av det fina vädret. Där och då hittade jag det rätta stället för ett hjärta, som jag fått i present för flera månader sedan.
 
 
"Carpe Diem"
 
 
 
 

Kommentera här: