Blommor och blad

Efter regn kommer solsken. En härlig sommardag har det varit, trots gräsklippning. Vad passar väl bättre än att ta igen sig i dagbädden med en bok och njuta av en nyklippt gräsmatta?
 
 
Det kallar jag guldkorn.
Jag väljer att se det som är gjort i stället för det som är ogjort. Gudarna ska veta att det finns ogräs i överflöd, men det får bli en annan vacker dag.
 
Alla blommor vi fick på midsommarafton är fortfarande jättefina.
 
 
Må då vara murgrönan och rosen, men även snittblommorna har klarat sig riktigt bra. De har fått stå ute dygnet runt.
 
Jag har återbrukat växter som tittar upp lite här och där, gör att utöka planttillgången. Jag känner mig väldans nöjd med en del av dem.
 
 
På bastukammarens vägg verkar de trivas mycket bra.
 
Och i lådan växer det lite varja dag.
 
 
Jag längtar tills det går att plocka in och använda.
Nu ska jag återgå till att vända bokblad. Avslutar med ytterligare en bild på midsommarrosen. Den är så fantastiskt vacker😊
 
 
" Just remember in the winter,
far beneath the bitter snow,
lies the seed, that with the sun's light,
in the spring, becomes a rose"
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: