Smultronställen

Långväga gäster brukar ju leda till utflykter i närmiljön. Så blev det också i år. Första trippen gick till Kalix-Haparanda-Torneo-Seskarö, vilket kanske inte räknas som närmiljö men inom landskapet i alla fall.
 
 
Lite lakrits och köttbullar, så var alla nöjda och glada.
 
Favorit i repris, blev räkmacka på Västra Kajen. Supergott och supermysigt!
 
 
Jag valde dock Storfors-mackan med lax och räkor, mest för romsåsens skull. Yummie! En godisglass på Kioskpiraten, efter stadsbesöket, fick avsluta dagsetappen.
 
Dag 3 tillbringade vi eftermiddagen på olika loppisar. Svensbyn och Roknäs bjöd på långloppis. 
Bra motionsform. In och ut ur bilen, promenad mellan gårdar och bästa magträningen ever- gapskratt😂 Jag fattar fortfarande inte hur jag lyckades köra så vi tog oss hem helskinnade. Nåväl....skuffen var välfylld med diverse fynd. Jag hittade, eller mina vänner hittade åt mig, denna roliga rostiga sak....
 
 
...för en tjuga!!! Så frän och annorlunda!!!
Ytterligare ett projekt kom med hem.
 
 
En blivande kökslampa ser jag framför mig.
 
På kvällen åkte vi ut på Borgaruddens camping. Vi vårt främmande och ett kompispar till. Grillbuffe och musikquiz stod på programmet. Tältet var fullproppat! Vårt gäng gick till final i frågesporten. Vi var så nära på flera årtal, så det var bara ogjort att vi kunnat vinna, men det blev oavgjort som sagt. Jag lärde mig den hårda vägen att Sverige vunnit Eurovision sex gånger, och inte sju som jag chansade på. Nåväl.... Kul var det i alla fall!
 
 
I år hade vi tur med vädret. Förra året gjorde vi allt i regn och trots regn. Vi kunde grilla, sitta på altan och mysa och till och med myggen var någorlunda väluppfostrade.
 
Igår drog ekipaget vidare till ett angränsande län. Fortfarande inom räckhåll. Vi for och hälsade på svärfar som behövde lite uppmuntran. I övrigt har jag bara varit. Sovit och tagit igen mig efter roliga och intensiva dagar. Gräsklippningen som jag trott mig själv om idag, fick vara till en annan dag. Jag lyckades plantera om midsommarrosen i alla fall.
 
 
 
Det var på tiden, kan man säga.
Finliret får bli så småningom. I veckan hoppas jag på att kunna hämta marksten som jag fått av en vän. Sedan får vi se om det kan bli lite gjort här eller där. Vi får helt enkelt se hur allt utvecklar sig runtikring oss. 
Varma hälsningar från mitt egna lilla smultronställe #dagbädden#altan#granskogen(dom är mest tall)
 

Kommentera här: