I säkert för(s)var

Idag tog jag lite ledigt från lassa- och stadsbesök. Förutom iordningställande av grejer som ska vidare på återvinningen, så tog jag mig även tid att njuta i det vackra vädret.
 
 
En nog så utslagen ros fick stå för lyxen, i övrigt så var det väldigt basic. Jag hade önskat att det hade dykt upp en "pedikyrist" runt hörnet, när jag hade suttit ett tag med lagom uppmjukade fötter. Det hade varit nå't att skriva på bloggen :D 
 
Igår var jag och storasyster på en loppis och på Kallax Gårdsbutik. Det var lyckat. På loppisen hittade vi varsin trälåda för 20kr/st.
 
 
Till dottern köpte jag ett tittskåp, som var i obruten förpackning, som hon kan göra ett minnesskåp med lillans första kläder osv.
 
 
På gårdsbutiken fanns mycket ögonfröjd. Ett inspirerande besök trots att vi gick tomhänta därifrån.
 
Mammas flytt närmar sig. Jag hade ju några kartonger i hennes förråd som jag nu har hämtat och börjat kolla igenom. I en av dem var det kort, foton, tidningsurklipp och lite av varje. Det blev en nostalgikväll att gå igenom den. Mannen blev glad över att Aftonbladet från 1991 var kvar, där han är med på bild. Han hittade en spricka i en kanon under repmötet, vilket ledde till att det blev muck för alla lumpare, eftersom kanonerna inte fick användas.
 
 
Det som inte är stulet kommer tillbaka. Det stämmer alltsom oftast. Jag har letat "Hitta Nemo" överallt utan resultat. Nu kom den, plus två andra rymlingar fram. De har legat hos min mamma hela tiden. Av alla människor så var det ju den sista som jag hade kunnat tänka mig hade lånat dem.
 
 
Ska ta en regnig dag och återuppleva Nemo och Doris och resten av gänget. Jag kommer ihåg att jag tyckte den var så himla bra gjord. Det är superlängesen jag såg den. Jag nästan längtar....
Fast jag är glad att det äntligen blev lite värme och sol igen. Det känns som att jag/vi behöver det. 
Nu bilbingo- det behöver vi också... en vinst menar jag😉 
Tut-tuuuuut!!! (jag övar lite bara😉)

Kommentera här: