Utflykter

Direktrapportering frĂ„n rallyskogen😃 
 
 
Vad gör man inte för mannen sin. Vi sitter i bilen. Annars hade jag aldrig följt med. Inte han heller förresten. ÄndĂ„ Ă€r detta den trevligaste av utflykter vi gjort pĂ„ lĂ€nge.
Det har blivit en hel del sjukhusresor de senaste veckorna. Mannen har gjort flera biopsier pÄ urinblÄsa och prostata i onsdags. Natten till igÄr körde vi tvÄ svÀngar till akuten i -30 graders kyla. Första gÄngen tömde de blÄsan och andra svÀngen satte de in en kateter igen. SÄ med plastblÄsa pÄ benet och kaffetermos med( inte kvar hemma, vilket ju hÀnt ett flertal gÄnger), sÄ Àr livet inte sÄ tokigt just nu. Synd bara att jag inte klarar av att virka, för det hade ju dÄ blivit Ànnu roligare dÄ. Jag har sÄ extremt ont i armar och hÀnder, sÄ handarbete gÄr bort helt nu. Antingen sÄ har jag virkat för frenetiskt de senaste veckorna för att fokusera pÄ annat, bÄde pÄ sjukhusbesök och hemma, eller ocksÄ sÄ Àr det vÀdret som stÀller till det. 
Barnbarnet har varit bortrest över nyÄr. DÄ passade jag pÄ att fylla tomrummet efter henne med garn och dylikt.
 
 
Ni mÄ tro att jag lÀngtade efter henne nÀr hon var borta! Att sedan inte kunna trÀffa henne direkt för att mamman var sjuk och rÀdslan fanns att mannen skulle hinna bli smittad innan operationen, var jobbigt för mommohjÀrtat. 
 
Finbesök frÄn Mora gjorde mig bÄde glad och lugn i tisdags. Vi fick dessutom ett sÄ fint hjÀrta, tillverkat i Mora, som jag nu planerar var jag ska hÀnga.
 
Jag fick ocksÄ en Yogadagbok. Dags att ta tag i den biten igen. Jag har helt kommit av mig pÄ det omrÄdet. 
 
Nu stannar vi i alla fall till hos vÀnner pÄ vÀgen hem. Ska se hockey och köpa hem mat. Det ska bli sÄ mysigt! Vi har knappt trÀffats den senaste mÄnaden. 
Brum, brum i skogen! 
Och inte Ă€r det björnen denna gĂ„ngen😉
 
 

Kommentera hÀr: