I tid och go`tid

Nu har min gamla tågluffarryggsäck dammats av och är på resande fot igen. Inom Sverige denna gång. Mannen och sonen har åkt iväg på Svenska VM-rallyt i Värmland.
 
 
Jag är hemma och håller ställningarna. Än så länge känns det bra att vara med mig själv några dagar, men jag lär nog bli less det också till slut. Det känns dock som att jag kör rally här hemma jag. Jag kör nämligen Ford Sierra de här dagarna. Innan jag hade kommit iväg tidigare idag tänkte jag att det nog lär gå väldigt lite bensin medan de är borta.  Kallt var det också och jag hade lite pyssel med att hitta spakar och vred för både stol och annat. När jag väl lyckats ta mig in till stan och hämtat mamma, så kändes det inte lika omöjligt längre. Men sablar, vad låg den är! Fick "underground"-känsla.
Nåväl, det var ju garnaffären som hägrade och som alltid fixar sig det mesta med motivation. Dock fick jag bara tag på ett av tre garn som jag behövde. Fast ett par, tre stycken rea-garner fick kompensera det. En färg har jag lyckats lösa under kvällen, genom att rota bland halvfärdiga grejer, så snart kan jag bocka av andra halvfärdiga alster. 
 
Efter ärendena gjorde vi go´mackor hos mamma. Och än en gång plockade hon fram go´glass från frysen.
Smart med creme fraiche-burkar må jag säga!
 
 
Pyssellusten börjar verkligen komma tillbaka till mig. Det är jag jätteglad över. Förra veckan firade jag två födelsedagsbarn och hade pysslat ihop födelsedagskort på juntan. 
 
 
 
Den lilla fick en sångtärning med sina favoritsånger illustrerade.
 
 
En kväll kom jag mig för att ställa iordning ljusbollar åt mig själv också. "Ljusflaskorna", som jag köpte på loppis likaså. Jag är så himla nöjd så långt. Ramen ska få ett kort på mommos go´tjej.
 
 
Det gav mig lust att ta tag i fler grejer. Jag till och med körde förbi juntan och hämtade påbörjade tavlor, som jag tror jag kommit på hur jag vill dekorera. Bäst att smida medan järnet är varmt!
 
Varmt är det ju inte ute just nu, vilket passar bra för islyktetillverkning. Från det ena till det andra. Jo, säkert har jag någon bokstavskombination jag också, förutom fibron. Men i alla fall... jag råkar ju ha en del sockerkaksformar ;-) och testade nu att göra lyktor av dem.
 
 
I all hast (och kyla) fick jag loss en och provade tända ett gravljus i mitten.
Imorgon får jag kolla om det funkar. Och kanske ta fler bilder. Även på den andra.
 
 
Imorgon blir det mer mys med barnbarnet. Den här gången hos mina svärföräldrar. Jag ska sköta en stund medan mamman tränar och tänkte att det passade bra att låta gamlingarna också träffa henne.
I måndags följde jag med på babysimmet. Det gav mig roliga minnen, som jag småler åt flera gånger om dagen. Hon var så söt, där hon satt på kanten, och ville absolut inte därifrån.
 
 
 
Lilla gumman, vad stor du har blivit! Fast du ändå är så liten.
Mitt ♥ smälter!
Jag längtar till imorgon♥
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: