God Jul 2017

Här ligger leksakerna fortfarande kvar efter barnbarnets besök på förmiddagen. Svärmor, som är sjuk, sitter under filten i fåtöljen och sover. Mannen som inte fått sin förmiddagslur sover på soffan bredvid mig. Sonen har gått ut till sig en stund. Det kändes inte så viktigt med Kalle Anka när systerdotter inte var här. Men tro för all del inte att jag är bitter! Jag myser i soffan med Kalle och hans vänner i bakgrunden, efter att ha dukat matbordet.
 
 
Vi har hunnit spela julklappsspelet och fika gott. Jag, som inte bakat - jo, jag bakade en långpannekaka som sonen fick ta med på jobbet😄- lyckades tigga ihop en bra samling 8 sorters kakor.
 
 
Mamma, svärmor, dottern och svärsonen var generösa.
 
Svärmor hade mest flyt i julklappsspelet. Tror att svärfar hade ett finger med i spelet. Han älskade att spela och ville nog vara med på ett hörn han också❤
I slutändan jämnade det ut sig i alla fall och jag är mer än nöjd med mina vinster.
 
 
Jag säger som barnbarnet brukar säga: Wow!
 
Uppesittarkvällen tillbringade vi hos dottern med familj. Jättemysigt hade de gjort! Till och med hjorten var julpyntad😊
 
 
"Värdinnegåvan" hittade sin perfekta plats på godisbordet.
 
 
Jag visste att den skulle bli uppskattad. Jag fick jaga lite, men när jag hittade en till slut så blev det en bjässerumsgran.Med lite pynt från gömmorna så blev det på nästan ingen tid alls riktigt bra tycker jag.
Dottern hade gjort supergoda tryfflar.
 
 
Jag tror att de var gjorda på Mariannegodis och apelsinkrokant. Riktigt mumsiga!
 
 
Lillgumman fick också en gå-bort-present. En julren😊
 
 
Sonen har valt en egen design på julklapparna han ger i år. Precis i mammas smak! Men åhhh vad vi fick leta bruna snöret! Först hittade vi inget, och till slut hade vi lyckats lokalisera två sorters snöre.
 
Jag vill önska er alla en riktigt god jul! Hemma eller borta, ensam eller med många...
 
 
Tänd ett ljus och låt det brinna. Men glöm för allt i världen inte bort att släcka dem sen...
Julkramar till dig från mig❤
 

Kommentera här: