Gammalt blir nytt... förr eller senare

I helgen var det dags för en efterlängtad loppisrunda igen. På första anhalten, boulehallen, gjordes de flesta inköpen. Det var ovanligt många bord där, mot för tidigare år. Mitt absolut bästa fynd är nog fotoböckerna i tre delar, som jag velat ha i flera år, men som kostat för mycket. 70 kr i stället för ca 600kr är mer i min smak. 
 
 
Spetsarna gav jag 10kr för tillsammans. Jag hade ju faktiskt kunnat betala 10kr för en, men det sa jag ju inte förstås. Jag betalade fort som attan, innan hon hann ändra sig. 
Lådan blir pysselförvaring i vitrinskåpet. leksakerna till barnbarnet, när hon blir större och musikmobilen tänkte jag modellera om framöver. Med virkat naturligtvis. Jag betalade 20kr, vilket ju är i princip ingenting. Figurerna är också fräscha, så de kan jag kanske hänga i babygymmet eller använda till något annat.Förutom detta köpte jag även en brödspade. De är inte helt lätt att få tag på, tycker jag, så det passade bra. Tillverkad i Ersnäs dessutom, och närproducerat känns lite extra bra.
Efter en fika hos vännen åkte jag hem till soffan. Efter powernapen fick jag motivation att rensa i pysselskåp/ lådor samtidigt som jag följde hockeymatchen på TV. Männen i mitt liv drog på O´learys och såg matchen. Rensningen resulterade i en hel papperspåse med tygbitar, som jag insåg att jag aldrig kommer att använda. Jag tänker lämna dem på någon butik som tar emot textilier för återvinning. Som tack får man en värdecheck på 50kr, vilket ju inte är fy skam.
 
Jag har bestämt att jag har köpstopp på ramar, eftersom jag köpt så många tidigare, utan att ha kommit mig för att göra något av dem. Nu har jag börjat lite lätt med att laga och måla några av dem.
Färgen jag använt är en "hemmablandning", som en juntakompis blandat. Jag kommer inte ihåg måtten så här på rak arm, men den består av färg, gips och vatten.
 
 
Jag fortsätter höstmysa både ute och inne.
 
 
 
Imorgon är det måndag. Tjoho! Måndag = junta :-)
 
 
 

Kommentera här: