Hittegods och skadat gods

Efter återhämtningsdagen med värme i solrummet och skratt på bio, tog vi itu med lite hemmajobb. Mannen och sonen knåpade ihop nya hyllor i förrådet, vilket innebar städning och rensning. Det var givande på många sätt. Vi hittade kubbspelet, som varit borta länge och som vi trodde att vi hade slängt. I botten på en ryggsäck, som mannen fått för mååååånga år sedan från jobbet, hittade han en förvaringspåse som innehöll en liten mourikka med fällbart handtag och en stekspade. Vi har tyckt att ryggsäcken känts tung, men aldrig förstått att botten var något annat än botten. Vilken tur att den inte åkte på soptippen, som först var tänkt!
Och så skönt att veta vad man har och var man har det. Hur länge det håller i sig (tänkte mest på minnet) är en annan femma.
 
Innan solrummet var vi en snabbsväng på Reprisen. Jag blev så glad över denna stomme, som jag strippade direkt. Än en gång fick jag användning för skärmatta och rullskärare. 
 
 
Jag har fått iväg alla våra sommardynor till mammas källare. Och en pelargon och en ros, som jag hoppas ska överleva vintern. I samma veva var barnbarnet och fick sina första sprutor. När vi kom hem från stan låg dammsugaren ute på gräsmattan. Jag förstod ganska direkt att den hade tagit sitt sista andetag. Det gjorde inte så mycket tycker jag. Den hade varit med i många herrans år. Nu står en ny och fräsch maskin i städskrubben och väntar på sitt första uppdrag.
 
Det blir inte alltid som jag hoppas och tror med mina projekt. När jag äntligen bestämt hur jag ska dekorera ett betonghjärta, som väntat i flera år, så blev det pannkaka.

 
Så jag får hitta på något annat helt enkelt. Måla först antagligen....Jag gillar annars betong som den är, men vad göra???
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: