Ooops!

Många dagar sedan sist. November månad är för det första vår kalas-månad. På torsdag uppvaktar vi den sista i raden "födelsedagsbarn". Lägg till att jag flyttade från Granis under drygt en vecka, och hjälpte/var sällskap hos mina flickor när pappan var på kurs och att det pågår badrumsrenovering i huset, så har ni förklaringen till att jag varit osynlig här.
Jag har uppskattat att få vara så nära lillhjärtat. Vara där när hon vaknar, när hon somnar för natten.... Se serier med dottern, bli bjuden på kladdkaka på kladdkakans dag (det finns mycket att fira ;-) ) osv. En annan bonus var att det var nära till dusch och jag slapp spola med hink efter toabesöket. Win-Win :-)
Nu har jag i alla fall bott hemma sedan i måndags, vilket mannen är överlycklig över. Kul att få känna sig saknad ibland... Mattläggaren har varit och lagt matta, så det går ju faktiskt framåt. Sakta men säkert! 
Idag insåg jag att min mobil hade lagt av helt. Den har uppträtt lite opålitligt senaste dagarna och laddat dåligt eller ingenting alls. Dess tid var kommen, så det fick bli en ny helt enkelt. Idag är det ju som nödvändigt med en telefon, till både det ena och det andra. Tack och lov så gick det att föra över rubbet från den gamla trots att själva telefonen var stendöd. Större minne och bättre kamera. Herregud, vilken lyx för en som annars inte har några höga krav på en mobil. 
Nu tar jag helg i slasket! Vi som hade så fint med snö och halkfritt, har nu glashala vägar ut till oss igen. Usch och fy! Jag har hellre riktig vinter!!!

Kommentera här: