Gjort, hjort och ogjort

Uppe med tuppen eftersom rörmokaren drog igång redan kl.7. Tack och lov så somnade jag tidigt. Jag längtar så mycket tills toa/dusch/tvättstuga är helt klart. Då får vi även tillbaka matrum och pysselrum, som är överbelamrade med diverse toainventarier. En sak är då säker... toan är då storstädad till jul. Inte för att jag brukar ägna mig åt storstädning just till jul. Här är det mestadels punktinsatser under hela året som gäller. Ibland är det lite väl långt mellan punkterna.
Det börjar dock klia i julpyntarfingrarna. Jag älskar ju adventstiden.
 
Så här såg det ut före rörmokaren:
 
 
Igår firade vi min mamma på hennes födelsedag. Vi lyxade med en låååång, varm dusch, hämtmat, tårta och fika. 
Mitt nya mobilfodral...
 
 
... känns tryggt, med tanke på mina fumliga fingrar. Den här gången klarade jag mig från att tappa telefonen innan jag hann få hem det. Synd bara att skalet jag beställde samtidigt inte passade. 
 
Black Friday känns inte det minsta svart😉 känns som att jag precis kommer ut ur tunneln fylld av hopp och tacksamhet och lust att börja få ordning och reda, pyssla ihop lite klappar och snart ta en bastu med dusch. Det ni vänner, är livet i ett nötskal, vare sig det är jul eller inte😄
 

Kommentera här: