Vår bästa tid är nu

Äntligen har vi fått tag i ett litet begagnat frysskåp. De försvinner fort på Köp&Sälj-sidorna, men den här gången lyckades vi knipa den. I samma veva hämtade jag också en ouppackad babyfilt, som jag också hade budat på. Det kan ju vara bra att ha en filt hos mormor också ;-)
 
Nu är det verkligen ljuva tider för loppisnordar som mig.I helgen var det en Kreativ loppis i stan. Dubbel fullträff med andra ord.
 
 
Alltihop för en hundring! Mycket papper och kartong blev det. Det dyraste var de små korgarna, som kostade 30kr. Tänkte först att jag skulle ge dem till svärmor, som tillverkar tomtar varje höst, men kom på att jag ska använda dem i sommar först innan hon får dem. Riktigt hur vet jag inte ännu, men bra blir det säkert hursomhelst.
 
Jag passade på att fota Arcus-loppis-fynden i samma veva. 
 
 
De små "skorna" är verkligen jättesöta. 
 
Igår kväll for vi iväg på en liten bilutflykt, jag och mannen. Jag blev sugen och fara och kolla på fåglar, som brukar invadera ett ställe en bit härifrån. Med kameran i högsta hugg drog vi, fär att upptäcka att det inte fanns en endaste fågel där nu.
 
 
Tänkte sedan trösta oss med en kopp kaffe hos vänner, men där var inte bilen hemma, så tji fick vi. Nåväl, det blev en kringelkrokig väg hemåt, utan några större överraskningar. Ett rådjur var det som det bjöds på och det var väl inte den vackraste delen precis som fastnade på bild, men ändå!
 
 
Det var nästan så att vi missade solnedgången helt också, men inte riktigt!
 
 
Idag har det varit stora däckbytardagen här. Tre bilar har tagits om hand av i första hand sonen. Själv har jag börjat städa så smått på altanen. Jag hoppas verkligen att jag inte blir sämre igen, nu när jag vill göra så mycket ute. Lite räfsning brukar behövas, fast vi inte har så mycket lövträd, förutom häcken då. All snö har dock inte tinat bort än på ovansidan, men det brukar ordna till sig en bit in i maj :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: