Veckobrev

Just nu verkar jag ha kommit i en veckofas i bloggskrivandet. Det är inte bara pengar som swishas nuförtiden, även veckorna swishar förbi. Förra veckan var ganska aktiv med live-hockey en kväll och dagbio i torsdags, som inte blev riktigt det vi tänkt oss, men ändock en upplevelse :-D Jag hade lyckats igen att kolla fel, så den filmen vi ville se gick inte och vi valde en annan, som nog generade fler än oss. Fransk film som visade mer än den behövde.....bland en hel hop (andra) pensionärer. Jisses :-)
Hann också med en em/kväll hos vännerna och en em/kväll hos dotter och svärson. Nu förstår jag varför jag inte suttit vid datorn den här veckan :-)
 
Denna vecka har börjat i samma stil. Junta igår. Jag håller fortfarande på med min boklåda. Nu tog jag beslut att klä in den med självhäftande tyg, trots att jag inte själv är i någon blå period någonstans, förutom i pysselrummet förstås där jag kör med MÅNGA färger. 
 
      
 
 
Vi blandade också egen chalkpaint. 1 dl kokande vatten blandas med 1 dl gips, för att sedan blandas med 3 dl färg, Och denna gången har jag fått med alla ingredienserna!!!
Jag har fått bakläxa på receptet jag la in på "krispig päronpaj". Där hade jag missat 1 dl havregryn :-( Sorry!
 
Här kommer det rätta receptet:
 
Gör om, gör rätt!
 
Medan jag åkte Vasaloppet i söndags virkade jag några hjärtan. Multitasking!
 
 
De var roliga och enkla att göra. Ska länka mönstret vid tillfälle. Är inte bäst på sån´t, men ska fixa det snarast!
 
Ikväll gjorde jag också klart en ny baby-grej. Jag har återvunnit en gardinring. Själva "nypan" krokade jag av och la i en kinder-egg-behållare = skallra.
 
 
Idag har jag dessutom varit och hälsat på en liten mysig tjej, som bara är 5 veckor ungefär. Så små de är, men ändå rätt "tunga" efter en stund. Förstås så hade jag med mig presenter....VIRKADE sådana :-)
 
 
 
 
Vad annars ;-)
 
Tjing-tjong! Imorgon drar jag till Bali en stund ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: