Första gången, flera gånger

Senaste dagarna har varit lika mysiga och händelserika som de första dagarna i veckan. Sonen har skottat fram grillplatsen, så igår premiärgrillade vi ute efter en tur på isen.
 
  
 Pumin gör sin ålning i skoterspåret :-)
 
På eftermiddagen bjöd vi vännerna på middag innan vi for och lyssnade på Eva Rögde på Krokodil. Det var första gången vi gästade Krokodil i musiksammanhang och det var i grevens tid, eftersom de ska stänga. Tyvärr!
Middagen blev lyckad, tack vare ett recept på vårrullar, som andra prövat och bjudit på tidigare. Det var dock första gången jag gjorde dem själv. Kan verkligen rekommendera dessa :-)
 
http://www.hemmetsjournal.se/mat/Varrullar-med-kottfars/recept-5133
 
Jag gjorde också kycklingspett, som jag marinerat i en sötsur blandning. De blev också jättegoda. 
 
I torsdags fick vi "storfrämmande" av en av grannarna. En lite gullig tjej som är 9 månader och hennes mamma. Det var på tiden och superkul. Både hon och jag har tänkt gå och hälsa på varandra hur många gånger som helst, men som så ofta så har det inte blivit av. Nu ska det väl ändå bli bättre på den fronten!!!
I samma veva hade vi även ett annat grannpar på kaffe, så det var rena rama kvarterskafferepet. Mysigt!
 
Lovade ju tidigare att jag skulle länka mönstret på de virkade hjärtana. Här kommer det:
 
 http://pyssligasfias.blogspot.se/2016/01/virkat-hjarta-med-monster.html
 
Jag har roat mig med att kolla på Pinterest under förmiddagen och fått en massa inspiration till nya grejer. Så snart dyker det nog upp någonting nytt :-)
 
 
Ingen sol idag, men ändå fick vi en fin sparktur på isen, jag och Pumin. Bäst att passa på medan den finns kvar.
 
 
 
 

Kommentera här: