Efterskalv

Herregud, vilken helg det har varit! Inte nog med att det var ett jordskalv natten mot lördag, som kändes extremt obehagligt, dessutom så vann Luleå/MSSK-hockeydamer både lördag och söndag över Linköping och därmed tog de SM-guld!!! Jag var där båda dagarna och det var såååå häftigt! Vilken stämning och massor med publik!
 
 
På lördag låg publiksiffran på drygt 3000 och på söndagen slogs publikrekord på en damhockeymatch- 4179st!!!
 
 
 
 
 
Min systerdotter fanns med i truppen och fick vara med om firandet nere på isen och sedan hyllningarna på stan osv. Det måste ha varit en upplevelse som slår det mesta :-) Grattis än en gång:-)
 
Det var värt att få ondare ett tag. Det är smällar man får ta emellanåt. Efterskalv brukar ju komma efter stora händelser som skakar om. Jag bestämde dock att jag skulle ta mig till juntan idag "om jag så skulle krypa".
Jag klarade tackolov att köra bil, om än det gjorde ont att ratta och när jag kom hem så hade mannen dammsugat, tvättat och lagat middag, så det kändes toppen!
Ett telefonsamtal från en bortrest vän för en stund sedan värmde dessutom både hjärtat och magmusklerna.
Så just i detta nu har jag en sådan varm och go` känsla inom mig. Det känns ju hoppfullt nu när vi går mot den "glada" påsken ;-)
Jag fick ju förresten en present av min man i lördags, Jag hade skojat med honom och sagt att han kunde gå in på den roliga affären i Morjärv och köpa en present åt sin underbara fru, när han ändå var där på isracing. Och vet ni....han gjorde det. Han hade plockat ihop en låda med påskfjädrar och ägg i olika färger och former :-D Det hade gått fort, precis som jag misstänkte,så jag får vara glad att han gjorde det över huvudtaget ;-)
Så det får bli en rejäl påsksmyckning av altanen i år känns det som. Återkommer i ämnet ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: