Spontan bloggsemester

  Herregud, vad är det som händer? Dagarna går i ett, i iett.... Många gånger utan att det händer något speciellt heller. Jag behöver ju i och för sig inte så mycket för att jag ska känna av det, men ändå!!!
Nu har jag i alla fall fört över bilder från både kamera och mobil, vilket ju är en början. Här kommer några bilder från studentfirandet till att börja med.
 
  
  
 
Jag hade virkat en sax, förstås, att hänga runt halsen.
 
 
Och tillsammans med dottern pysslade vi ihop en korg med lite smått och gott.
 
 
Som de flesta andra har vi firat midsommar. I år hos syrran. "Same procedure as every year" med lekar och priser, mat och dryck.
 
 
  Lilleman provade blåsrör på eget sätt ;-)
  
Kusinerna hade hunnit göra kransar innan vi kom, så Pumin och Bäbis fick låna.
 
Djurlivet på Granis har blomstrat senaste tiden. En av stuggrannarna gick på en björn förra veckan och i skogen bakom vårt hus har hästar hjälpt till att ta bort efter stormen som var för några veckor sedan.
 
 
 
Så hög mysfaktor på det :-)
 
För ovanlighets skull så har vi också varit på konsert. I torsdags spelade Bo Kaspers Orkester på Borggården. Också det hög mysfaktor!
 
 
På slutet av kvällen hade vi fönsterplats inifrån restaurangen. Riktigt bra platser! Innan det hade vi "picnick" i gräset. Pitesnacks och öl ;-) Man ska inte "bängla".... Trevliga möten med människor, härligt gung och supertrevlig inramning/miljö. Det var helt enkelt min melodi :-)
 
Det har förstås blivit något loppisbesök mellan varven också. Ett tillsammans med karlarna dessutom. Vi utforskar Västerbottens loppisutbud med dem varje år har vi insett. I år avslutade vi med räkmacka på Västra Kajen här hemma.
Nu tycker datorn att jag ska ge mig tydligen, för nu vill den inte ladda ner fler bilder. Och regnet öser ner, så något kvällsloppisbesök i Badhusparken blir det nog inte. Jag ska visst fortsätta att göra ingenting idag, förutom bloggandet då. Ibland är det det som behövs. Att göra ingenting. Fast det inte alltid är så roligt.....
Ska kravla mig till duschen till att börja med. Vore ju att utmana ödet att vänta tills någon dyker upp och kommer på mig att fortfarande sitta i morgonrock :-D Så roligt vill vi inte ha!!!!
 
 

Kommentera här: