Kalasvecka...

... och kall-as-veckor! Förra veckan var det både kallt och kalas.
 
I fredags firade vi dotterns födelsedag :-)
 
 
 
Som vanligt så hade hon bakat en massa vackra godsaker. Min absoluta favorit var denna:
 
  En moussetårta med citron och vit choklad. Magisk :-)
 
 De här läckra morotskakemuffinsen stod jag över, men jag
ångrade redan samma kväll att jag inte tog hem en i fickan. 
 
Det andra födelsedagsbarnet fick paket på posten, eftersom de bor så långt ifrån. Oj, vad roligt jag har haft med virknålen! Jag var tvungen bestämma till slut att "enough is enough".
 
 
 
 
Några dagar blev det lite färre minusgrader, en dag endast 4 minus, för att sedan återgå till kring 20-25. Inte kul! Imåndags tog jag mig för att åka på junta, tack vare att vi har tillgång till motorvärmare, och det är jag så glad för. Det har blivit väldigt många hemmadagar.
Förutom att surra en hel del ( jag märkte själv att jag babblade på en massa ;-) ) så kom jag mig för att prova göra en låda av trästickor. Japansågen, som jag fick av mannen i julklapp, funkade kanon. Det var superkul!
 
 
Idag var vi och köpte mer ved, så att vi kan hålla värmen i kylan. Det var smidigt som tusan. De var paketerade i 60-liters säckar och en sådan rymdes perfekt i vedkistan. 10 säckar fick plats i bilen och vi slapp både skotta fram och tina upp släpet och stapla ved i kylan. Tanken var att vi skulle köpa mer än vad vi gjorde i höstas, men av olika anledningar så blev det bara de två kubik, som rymdes på släpet. Vilan efter staplandet blev för lång kan vi konstatera. Men nu brinner det "gött" i kaminen igen.
Vi passade också på att utnyttja efter-ju-rabatten på Rusta(handla för 500kr- få 100kr i rabatt), genom att bunkra upp med förnödenheter som toapapper, hushållspapper, värmeljus, schampo, tvål etc. Och lite lyx får man ju unna sig ibland, så nya diskhanddukar fick det också bli :-) TVÅ förpackningar till och med!
Tack för tipset, J! 
Planerar också att bunkra upp med mer garn. Jag trodde ju som att det skulle finnas kvar garn på garnaffären nu i januari, men tji fick jag. Allt är schlutt!!! Hittade idag ett liknande garn på rea så det blir nog att slänga iväg en beställning. Ved, toapapper, garn.... vad med behöver man? Ja, tyvärr behövs det ju även lite annat, men de sakerna är ju skitviktiga. I alla fall för mig :-)
 
Imorgon hoppas jag på en kompisträff, så jag håller tummarna för att det inte blir ännu kallare igen. Det räcker nu!
Enough is enough, gäller även här ;-)
 
 
 
 
 

Kommentera här: