Form av förvaring

Måndag igen! Gillar att starta veckan med pysselträff. Jag fortsatte trästicksbyggandet. Denna gången började jag tillverka en bokgömma av en gammal bok. Böcker i olika storlekar och tjocklekar går att fynda på återvinningsmarknader för en femma. Och man behöver inte läsa böckerna först! De är redan lästa av någon och kan få nytt liv, med nya användningsområden.
 
 
 
Nästa steg blir klä locket samt förankra det med lådan. Efter lite brainstorming har jag snappat upp en idé som jag ska testa. Sedan kommer förstås målning och ny "design" på pärmarna. Äntligen! Så länge som jag har tänkt att jag ska testa detta. Däremot så känns det i armar, händer och fingrar att jag sågat. Det lär inte bli någon möbelsnickare av mig i alla fall! En stund i horisontelläge efter middagen kan jag lova att det blev.
En av tjejerna hade uppmärksammat att jag börjat använda Kinderägg-askar och kom med tre stycken. Så gulligt!
 
 
Då slipper jag ju både köpa och äta själv :-)
 
I helgen har vi varit och ätit tacos hos "dotra". Gott och mysigt! Jag blev kvar hela kvällen, medan mannen och sonen for på hockey. För oss var det handboll som gällde. 
Både lördag och söndag har vi badat bastu. Det är så himla skönt att få bli varm ända in i benmärgen.
 
 
 
En liten shoppingrunda gjorde vi i söndags också. JULA har lite av varje. Jag har tidigare köpt ett par mjukis/träningsbyxor där, som jag älskar. Billiga redan då (99kr) och nu var de ytterligare 30kr billigare. Såklart att jag köpte! Vi köpte även en ny sockerkaksform, som jag hoppas ska funka lika bra som min gamla tårtbottensform.
 
 
Det kan vara bra med två, så länge den gamla hänger med. Snart är det födelsedag igen. Svärsonen/ dottern har beställt två bottnar av mig till sitt kalas. Så då får formen visa vad den går för, om jag nu inte får för mig att slänga ihop nåt annat innan.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: