Inbäddad och nerbäddad

Jag lever, även om jag inte visar mig lika ofta här som tidigare. De senaste veckorna har ju mycket fokus legat på återhämtning efter Pumins operation. Kommer inte ens ihåg när och vad jag skrev sist, men såret blev i alla fall inflammerat och nu har hon ätit antibiotika i en vecka och vi har börjat se ljuset i tunneln. Löpningen är dessutom avklarad. Hon har varit superduktig med tratten och söt i sin overall, när hon har haft den på mellan varven. Jag själv har inte gjort så mycket annat än virkat. Lite för mycket inser jag nu, för nu har jag så förbannat ont, i och för sig inte enbart i armar och händer utan i hela .... kroppen. Det kan ju bero på annat också, typ väder och vind och allt annat som rör fibron,  men för mycket aktivitet vilken den än må vara visar sig som ett brev på posten. 
För några veckor sedan klagade vi på att det var för lite snö, för att kunna skotta upp mot huset och därmed isolera och slippa drag. Nu har vi massor.
 
 
Det har rasat från taket i flera omgångar, senast i natt, så nu är vi rejält inbäddade. En vän lär bli besviken för hon har laddat för att få komma och skotta taket i år. Det lär ju komma mer innan vintern är slut, men om det fortsätter växla så här mellan kyla och blida, så kanske det inte ens behövs i år. Fast det brukar alltid behövas nångång gång under vintern, så ge inte upp hoppet än vännen!
 
Igår fyllde "svärsonen" år. Det bjöds förstås på gofika 😊 Denna gången lyckades vi tajma in så vi var där samtidigt med två urgulliga barn. En på snart 3 år och en på 5 månader. Så mysigt! Lite uppvärmning inför sommarens tillskott.
Skjutsade hem mamma efteråt. Hon har varit här sedan i torsdags, då vi först gick på dagbio och såg "En man som heter Ove", tillsammans alla tre. Både tiden och priset passar oss "panschisar" perfekt. Mannen drog sedan till Vännäs fredag till lördag, och jag och mamma har bara varit hemma och myst.
 
Dagens junta har vi flyttat till en dag senare i veckan  (då vi ska vara hos en annan ca 5 månaders plutt 😉), så det blir rast och vila idag och imorgon har jag bokat en stund i värmen bland vågbrus och palmblad. Det ska bli skönt och mysigt med sand mellan tårna och trevligt umgänge. Och VÄRME som sagt! Får nog bli en bastu i veckan också och boosta så mycket som det bara går. 
 
Hasta la Vista,  amigos 👋

Kommentera här: