Äntligen julmys

 
Nu kan jag äntligen börja njuta av adventstiden. Det är fortfarande lite kaos i en del vrår, men på det stora hela så är det julfint. Jag gillar mina konstgjorda hyacinter jättemycket. Kul att det kommit så mycket fina, så vi som är känsliga kan njuta av dem också. Jag vill ännu göra nån liten uppsättning och också göra jul på altanen, så piffandet fortsätter. Anar att det finns en jullåda kvar i bastukammaren, för jag saknar vissa grejer.
 
Jag lever liksom lyxliv nu. Kan duscha när jag vill, tvätta kläder när jag vill, äta middag vid matbordet och använda matbordet som skötbord igen. Allt är både lättare och roligare för alla. Samma dag som vi invigde duschen tog vi en bastukväll också, bara för att vi kunde.
Nu behöver jag bara styra upp pysselrummet. Där är det KAOS med stora bokstäver. Förutom allt som stökats och bökats under renoveringstiden, så har julklappar börjat ta plats också. Bäst att börja slå in, innan någon nyfiken hinner se för mycket... 
Som vanligt så blir det en del hemmagjorda julklappar också, så lite sånt fix har jag också framför mig. Jag behöver verkligen ordning på torpet snarast!!! Jag tycker ju att det är så roligt att göra saker, slå in paket och lyssna på julmusik.
Jag är noga med att välja vad jag vill göra den här tiden, så att jag kan njuta. Jag har liksom blivit smått allergisk mot att utföra "måsten". Jag har ju en tendens att vilja mycket å andra sidan... Det är hårfint mellan vilja och kunna många gånger,  men jag gör mitt bästa. Och faller jag, så faller jag och får ta nya tag senare. Jag behöver få känna glädje över att jag kan, då jag kan. Det är roligare att ha ont när jag gör nåt, än att ha ont när jag inte gör nåt. En del av er vet jag fattar vad jag menar. Det är inte lätt när det är svårt, men det hjälper att ha roligt och mysigt på vägen😊 
Trevlig andra adventshelg mina sköna❤
 

Kommentera här: